De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
20:26 23 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Scandalul din Portul Constanţa ajunge în capitală. 500 de angajaţi protestează în faţa Ministerului Transporturilor

ro

25 Mar, 2015 00:00 1007 Marime text
Portul Constanţa reprezintă în continuare un câmp de luptă pentru Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar“ şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, pe de o parte, şi conducerea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, de cealaltă parte.

De data aceasta, conflictul dintre conducerea Portului Constanţa şi cele două entităţi escaladează şi ajunge la Bucureşti. Concret, „Operatorul Portuar“ şi FNSP au anunţat că mâine, începând cu ora 11.00, aproximativ 500 de angajaţi ai Portului Constanţa vor protesta, pentru prima dată, alături de patronat, în faţa sediului Ministerului Transporturilor.

Revendicările protestatarilor sunt: strategia de dezvoltare a Portului Constanţa, strategie pe care nu o agreează, comunicarea în mod transparent şi defalcat a componentelor tarifelor practicate de companie şi mai ales actuala conducere a CN APMC, pe care o vor demisă. Acesta din urmă este, de altfel, principalul motiv pentru care protestele începute în urmă cu mai bine de două săptămâni în Portul Constanţa, în faţa sediului CN APMC, se mută la Bucureşti. Nu mai puţin important, portuarii solicită ministerului condus de Ioan Rus şi Guvernului Ponta să intervină pentru rezolvarea urgentă a problemelor pe care FNSP şi „Operatorul Portuar“ le-au semnalat în mai multe rânduri, prin intermediul unor adrese, al unor scrisori şi al unor memorandumuri.

Amintim, în acest sens, că la finalul lunii ianuarie cele două entităţi au adresat Ministerului Transporturilor un memorandum în care atrăgeau atenţia asupra a ceea ce ele consideră a fi grave abateri în activitatea actualei conduceri a Portului Constanţa. Pentru că nu au primit niciun răspuns - deşi la un moment dat s-a vehiculat că ministerul de resort ar fi dispus un control la CN APMC - „Operatorul Portuar“ şi FNSP au revenit cu memorandumul, adresat, de data aceasta, nu doar ministrului Rus, ci şi Guvernului Ponta şi mai ales preşedintelui Klaus Iohannis. Mai mult, „Operatorul Portuar“ şi FNSP susţin că problemele care îi determină acum să iasă în stradă i-au fost aduse la cunoştinţă ministrului Transporturilor încă de la momentul numirii sale, în iunie 2014.

Schimbarea conducerii CN APMC, imperios necesară

„Cele două organizaţii consideră în continuare imperios necesare schimbări structurale complete în ceea ce priveşte conducerea CN APMC - din cauza managementului defectuos, a lipsei de profesionalism şi a faptelor cu caracter penal -, acesta fiind primul pas în vederea stabilirii unei căi de dialog pentru rezolvarea ulterioară a tuturor problemelor privind încheierea contractelor de subconcesiune, a contractelor de închiriere a infrastructurii de transport naval privind politica tarifară, transparenţa în exploatarea domeniului portuar şi Master Planul Portului Constanţa“, se menţionează într-un comunicat de presă.

Amintim că, în contextul acestui scandal, am solicitat un punct de vedere din partea ministrului Transporturilor Ioan Rus, dar acesta nu a răspuns. În opinia „Operatorului Portuar“ şi a FNSP, Ministerul Transporturilor este singura autoritate în măsură să remedieze urgent problemele semnalate, „în virtutea calităţii sale de acţionar în cadrul CN AMM SA“.

Protestul „nu reprezintă o atitudine rezonabilă“

În ceea ce priveşte protestul din capitală, CN APMC a dat ieri publicităţii un comunicat de presă în care menţionează că, în opinia sa, demersul „Operatorului Portuar“ şi al FNSP „nu reprezintă o atitudine rezonabilă în care solicitările şi obiectivele lor se referă la situaţii şi proiecte nefinalizate, aflate în diferite stadii de derulare“. Compania susţine că cele două organizaţii ar fi fost invitate să-şi expună punctele de vedere privind o serie de teme, dar că invitaţia nu ar fi fost onorată.

De asemenea, conducerea Portului Constanţa subliniază că Master Planul „este un proiect în derulare, iar conform caietului de sarcini, nu este un document restrictiv şi obligatoriu“. Cât despre politica tarifară a CN APMC, Valeriu Ionescu, directorul general al Portului, susţine că aceasta este transparentă, „operatorii economici fiind notificaţi şi invitaţi la două runde de negocieri, în condiţiile stipulate de contracte, referitor la actualizarea tarifului de utilizare a domeniului portuar“.

Ti-a placut articolul?

Comentarii