Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
17:50 19 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Lucrările vor dura patru luni CFR Constanţa reface un podeţ de pe linia Medgidia - Tulcea (document)

ro

25 Apr, 2017 00:00 2800 Marime text
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA Bucureşti - Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa a înaintat Agenţiei pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul de prezentare a proiectului „Refacere podeţ km 62+340 linia Medgidia - Tulcea, pentru eliminare punct periculos“.
 
Proiectul „Refacere podeţ km 62+340 linia Medgidia - Tulcea, pentru eliminare punct periculos“ presupune executarea de lucrări de construcţie a unui podeţ nou în locul podeţului existent; lucrări pentru colectarea, dirijarea şi evacuare a apelor pluviale, lucrări de protecţie a terasamentelor de cale ferată.
 
Podeţul de la km 62+340 - linia de cale ferată Medgidia - Tulcea a fost construit în anul 1963 de către Secţia L Medgidia şi prezintă următoarele caracteristici constructive: structura de rezistenţă a suprastructurii este de tipul pachete de şine - două pachete de câte trei şine tip 49; culeele sunt din beton armat; lumina podeţului este de 2,00 m; lungimea podeţului este de 2,60 m; înălţimea liberă în podeţ este de 0,80 m; pe podeţ sunt montate şase traverse speciale de pod; podeţul este echipat cu trotuare de serviciu cu lăţimea de 1,00 m şi parapetul din beton armat; în zona podeţului, linia CF este în aliniament, cu declivitatea de 4‰, iar viteza de circulaţie este de 80 km/h.
 
În ceea ce priveşte starea tehnică actuală, podeţul de cale ferată de la km 62+340 linia Medgidia - Tulcea nu este construit peste un curs de apă, ci are funcţia de podeţ de descărcare, respectiv serveşte echilibrării nivelului apei pe cele două părţi ale liniei de cale ferată, în timpul ploilor abundente. La precipitaţii abundente, secţiunea podeţului se dovedeşte incapabilă să asigure tranzitarea debitului de apă acumulat în amonte (pe partea stângă a liniei de cale ferată) şi se produce inundarea liniei de cale ferată, inclusiv a trecerii la nivel de la km 62+398 - DN 22/E87, spălarea şi colmatarea prismei de piatră spartă, având în vedere că pe partea stângă a căii ferate este un bazin hidrografic cu o suprafaţă mare de colectare a apelor pluviale. Atât pe partea stângă a liniei de cale ferată, cât şi pe partea dreaptă, pe teren există culturi agricole.
 
Podeţul CF de la km 62+340 prezintă următoarele defecte şi degradări: degradări superficiale în betonul din elevaţia culeelor; beton exfoliat la nivelul consolelor de trotuar şi parapet; albie colmatată cu depuneri aluvionare; ridicarea niveletei căii prin lucrări de buraj a impus montarea unor adaosuri/calaje, care în prezent au înălţimea de 8-10 cm. Actualmente, sectorul de linie km 62+300/62+400 este în evidenţă ca punct periculos pentru calea ferată, categoria 2, ca urmare a inundării amplasamentului liniei de cale ferată la ploi abundente. În concluzie, podeţul de cale ferată prezintă o stare tehnică nesatisfăcătoare şi nu mai asigură condiţii tehnice corespunzătoare pentru siguranţa circulaţiei feroviare şi a personalului de întreţinere pe trotuare.
 
Pentru scoaterea de sub efectul inundaţiilor a acestui sector de linie şi eliminarea punctului periculos, este necesară refacerea podeţului, cu majorarea secţiunii acestuia, astfel încât să asigure tranzitarea apelor acumulate în amonte. În acest scop, a fost realizată mai întâi expertizarea podeţului existent, pentru a dispune de elementele şi datele necesare elaborării proiectului tehnic.
 
Dintre cele două variante propuse de expertul tehnic, a fost aleasă varianta II - construcţia unui podeţ nou pe amplasamentul podeţului actual, cu secţiune mărită şi execuţia unor lucrări pentru colectarea şi evacuarea rapidă a apelor şi protecţia terasamentelor caii ferate, aceasta oferind multiple avantaje - este mai ieftină, durata de execuţie este mai mică, durata de exploatare a noului podeţ este mai mare. Proiectul tehnic trebuie să satisfacă cerinţele esenţiale de rezistenţă mecanică, stabilitate şi din punct de vedere hidraulic.
Executarea noului podeţ, cu secţiune mărită, trebuie să asigure tranzitarea apelor acumulate în amonte şi scoaterea de sub efectul inundaţiilor a acestui sector de linie. Sunt necesare, de asemenea, lucrări pentru colectarea şi evacuarea rapidă a apelor şi protecţia terasamentelor căii ferate.
 
Proiectul tehnic prevede realizarea următoarelor faze tehnologice: lucrări de construcţie a unui podeţ nou, cu secţiune majorată, în locul podeţului existent - aceste lucrări se realizează în zona căii ferate, în amplasamentul actualului podeţ; lucrări de colectare şi dirijare a apelor spre podeţ; lucrări de protecţie a terasamentelor de cale ferată; lucrări de întreţinere a suprastructurii caii ferate.
 
Lucrările prevăzute în prezentul proiect vor demara după obţinerea autorizaţiei de construire şi vor dura patru luni. Lucrările prevăzute în proiect nu vor influenţa şi nu vor fi influenţate de alte lucrări, ele vor conduce doar la o uşoară intensificare a traficului în zonă.
 
Pentru asigurarea unor condiţii normale de lucru sub aspectul protecţiei mediului, precum şi pentru reducerea la minimum a posibilităţilor de poluare (pierderi de materiale) a pânzei subterane, se vor adopta următoarele măsuri:
- eşalonarea în timp a lucrărilor (patru luni) şi respectarea graficului de lucru;
- evitarea pierderilor de materiale şi substanţe cu potenţial poluant în vederea evitării poluării accidentale a apelor subterane;
- materialele necesare se vor depozita controlat, pe tipuri, în organizarea de şantier;
- se va monitoriza permanent activitatea, în perioada de execuţie a lucrărilor, din punctul de vedere al protecţiei mediului;
- întreţinerea utilajelor, schimbul de ulei şi alimentarea cu carburant a acestora se vor face numai de către personal instruit şi numai la societăţi specializate şi autorizate;
- nu se vor alimenta utilajele şi mijloacele auto cu carburant în organizarea de şantier;
- se vor respecta condiţiile impuse în acordul de mediu;
- în organizarea de şantier se vor monta două toalete ecologice, pentru care constructorul va încheia contract de întreţinere cu firme specializate;
- la terminarea lucrărilor, suprafeţele ocupate temporar de lucrările provizorii (platforma tehnologică şi drumul tehnologic) vor fi readuse la starea iniţială.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta memoriul depus la APM Constanţa de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA Bucureşti, Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa.

Ti-a placut articolul?

Comentarii