De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
21:50 21 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

După şapte ani de rate Povestea unor crâmpeie de teren cumpărate de Seaview Advertising de la Primăria Constanţa, la final (documente)

ro

07 Oct, 2015 00:00 2334 Marime text


Primăria Constanţa vrea să „scape de povara“ a două loturi de teren din staţiunea Mamaia vândute, în perioada 2009-2010, pe vremea când Radu Mazăre era primar, către celebra firmă Seaview Advertising, care „guvernează“ publicitatea outdoor din Constanţa. Astfel, în şedinţa de Consiliu Local de astăzi, aleşii locali vor trebui să se pronunţe cu privire la radierea unor imobile din inventarul bunurilor ce aparţin domeniului privat al municipiului Constanţa.
 
Nu ştim din ce raţiuni proiectele de hotărâre de acest fel nu sunt făcute pentru câte un singur imobil, ci într-un singur document sunt îngrămădite, probabil pentru a le face mai greu de „digerat“, mai multe anexe. Două dintre cele şase anexe adunate în cele 83 de pagini ale proiectului de hotărâre ne-au atras atenţia în mod particular. Prima vizează radierea unei suprafeţe de teren situate în staţiunea Mamaia, careul C4, lot 32/1, iar cea de-a doua anexă priveşte tot un teren din staţiunea Mamaia, situat în careul C3, lotul 25. Pentru ambele loturi de teren, Primăria Constanţa a încheiat câte un contract de vânzare-cumpărare cu firma Seaview Advertising, prin administratorul Ionuţ Barbu, documente autentificate în faţa notarului Ruxandra Luminiţa Darie.

Pic cu pic se face plinul

Dar să luăm pe rând cele două proprietăţi. Terenul amplasat în staţiunea Mamaia, careul C4, lot 32/1, a fost vândut de Primăria municipiului Constanţa, prin primarul Radu Mazăre, prin negociere directă, firmei administrate de Ionuţ Barbu, care a achiziţionat cei 407 metri pătraţi de teren în staţiune, la preţul de 126,5 euro/mp. După plătirea avansului, cumpărătorul avea să achite preţul fie în rate lunare de câte 1.823,44 de euro, până la 15 august 2015, fie integral. Terenul achiziţionat de Seaview Advertising era însă „teren liber,neconstruibil“, funcţiune ce trebuia păstrată.
 
Poveştile celor două terenuri pentru care se cere acum radierea din inventarul bunurilor ce aparţin domeniului privat al municipiului Constanţa merg mână în mână. Aşa cum precizam, cel de-al doilea teren care va fi radiat a fost cumpărat tot de Seaview Advertising, prin negociere directă, de la Primăria Constanţa, printr-un act de vânzare-cumpărare autentificat la notarul Luminiţa Darie, nimeni alta decât soţia actualului vicepreşedinte al CJC Cristian Darie. Notarul apare atât în celebrul Dosar al Retrocedărilor din Constanţa, cât şi în dosarul în care Nicuşor Constantinescu este judecat alături de alte 18 persoane în legătură cu un presupus prejudiciu de peste 30 de milioane de lei în dauna CJ Constanța și de peste 1 milion de lei în dauna statului român.
 
Cea de-a doua suprafaţă de teren, situată în careul C3, lotul 25, a fost cumpărată în acelaşi fel de Seaview Advertising de la Primăria Constanţa, prin negociere directă, în 2009. Cei 625 de metri pătraţi au fost achiziţionaţi la preţul de 157 de euro/mp, iar după plata avansului, s-a permis eşalonarea sumei în rate a câte 3.457,26 de euro, până la 15 august 2015.

Poveste începută acum şapte ani, cu Elan şi Mihaela

Istoria celor două parcele de teren este mai veche însă, fiind implicată şi fosta familie Mihaela Rădulescu - Elan Schwartzenberg. Concret, firmele SC Mihaela Rădulescu SRL şi SC Seaview Advertising SRL au beneficiat de decizia Consiliului Local Municipal Constanţa privind vânzarea prin negociere directă a unor terenuri situate taman lângă proprietăţile lor din Mamaia, lucru consfinţit şi prin hotărâre de consiliu. Primul dintre terenurile pentru care s-a aprobat vânzarea prin negociere directă a fost cel în suprafaţă de 624,81 mp şi se află în Mamaia, careul C4, lotul 25.
 
Firma care a solicitat să i se aprobe cumpărarea terenului este SC Seaview Advertising SRL, al cărei asociat era Emilian Schwartzenberg, fostul soţ al Mihaelei Rădulescu. Conform hotărârii de vânzare prin negociere directă, destinaţia terenului solicitat este „întregire proprietate-teren liber neconstruibil + parcare aferentă imobil P+5-7 E, conform PUD Mamaia, HCLM 285/2007“. Parcela lipsă este solicitată pentru a întregi proprietatea de 2.306,93 mp, situată în Mamaia, careul C3, lot 25, teren pe care Seaview Advertising l-a cumpărat de la Holland Development Group. Ultima firmă menţionată este implicată şi în Bulevard SA şi are, la rândul său, ca asociat firma Millenium Global Development. Cele două societăţi -  Bulevard SA şi Millenium Global Development - au fost deferite Justiţiei în dosarul în care Radu Mazăre şi Sorina-Gina Hortolomei-Moscu sunt cercetaţi de DNA Constanţa.  
 
Nu în ultimul rând, Holland Development este una dintre firmele implicate în Dosarul Retrocedărilor sau „afacerea Mazăre - DNA“, cum a fost numit dosarul în care primarul Radu Mazăre a fost trimis în judecată de procurorii Anticorupţie. Pe 16 octombrie 2008, terenul a primit certificatul de urbanism, semnat de Radu Mazăre, pe atunci primar al Constanţei.

Holland Development, celebrul vânzător

Aceasta nu era însă singura suprafaţă de care Seaview Advertising avea nevoie pentru „reîntregirea proprietăţii“. Prin solicitarea de cumpărare înregistrată sub numărul 132684/10.09.2008, SC Seaview Advertising SRL a cerut să i se aprobe vânzarea terenului situat în Mamaia, careul C4, lotul 26. Aceasta era o bucăţică de teren în suprafaţă de 407,09 mp care mai lipsea firmei, având destinaţia de „întregire proprietate - teren liber neconstruibil conform PUD Mamaia HCLM nr. 285/2007“.
 
„Terenul constituie domeniu privat al Municipiului Constanţa, adiacent proprietăţii solicitantului, pentru care există încheierea de intabulare nr. 91471“, se arată în hotărârea de consiliu emisă în 2008. Potrivit adresei Direcţiei Patrimoniu, prin care se răspunde solicitărilor legate de situaţia terenului, acesta se află în Mamaia, „lângă lotul 26 din careul C3”. La rândul său, terenul situat în Mamaia, careul C3, lotul 26 a fost cumpărat de SC Seaview Advertising tot de la Holland Development.
 
Următorul pe lista terenurilor propuse spre vânzare prin negociere directă, pentru care aleşii au votat în 2008 şi de care a beneficiat ex-familia „Rădulescu“ este cel situat în Mamaia, careul C4, lot 32/1, în suprafaţă de 406,57 mp. Aşadar, ambele terenuri pentru care aleşii au votat în şedinţa de acum şapte ani pentru a fi vândute sunt confirmate şi prin prezentul proiect de hotărâre supus votului astăzi.

Proprietăţi întregite din bucăţi

Potrivit documentelor, reprezentanţii SC Mihaela Rădulescu SRL au solicitat să li se aprobe cumpărarea acestuia. Bineînţeles, destinaţia este aceeaşi ca şi în cazul anterior, „întregire proprietate“, suprafaţa cu pricina fiind adiacentă proprietăţii SC Mihaela Rădulescu SRL. Cu alte cuvinte, prin aprobarea vânzării prin negociere directă, celor 800 de metri pătraţi, care se află în posesia SC Mihaela Rădulescu din 22.01.2008, li se vor adăuga cei peste 400 mp de la Primăria Constanţa. Coincidenţă sau nu, cei 800 mp iniţiali au fost achiziţionaţi tot de la Holland Development, firma de la care cumpărase terenuri şi Seaview Advertising. Aşadar, cu aceste terenuri „neconstruibile“ cumpărate de la Primăria Constanţa şi pe care le-a achitat până în luna august a acestui an, beneficiind şi de sprijinul lui Radu Mazăre, firma care deţine monopolul asupra afişajului outdoor în Constanţa a reuşit să-şi întregească proprietăţile aflate în staţiunea Mamaia.

Ti-a placut articolul?

Comentarii