Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
21:11 21 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Cinci motive să adaugi căpşune în meniul tău

ro

13 Apr, 2014 17:38 942 Marime text

Pe lângă faptul că sunt delicioase, căpşunele sunt bogate în nutrienţi ce le trasnformă în fructe cu beneficii uimitoare pentru sănătate. Au un conţinut redus de colesterol şi sunt bogate calciu, fier, cupru, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, seleniu şi zinc. În plus, sunt o excelentă sursă de vitamine. O cană de căpşune garantează aportul cantităţii zilnice recomandata de vitamina C. Mai conţin şi vitaminele A, K, E şi B1, B2, B3, B6.
Iată câteva motive pentru care să adaugi căpşunele în meniul tău.
Previn afecţiunile cardiace. Datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi şi flavonoizi, căpşunele împiedică nivelul colesterolului rău să crească. În plus, are proprietăţi anitiflamatorii, excelente pentru sănătatea inimii tale.
Au capacitatea de îmbunătăţi memoria datorită conţinutului de fisteină, un flavonoid ce ajută la dezvoltarea capacităţii de concentrare şi a memoriei.
Pot păstra sănătatea tenului, mulţumită cantităţii ridicate de vitamina C care contribuie la încetinirea proceslui de îmbătrânire prematură. Păstrează fermitatea pielii şi previne apariţia ridurilor.
Sunt indicate în curele de slabire deoarece sunt sărace în calorii, o cană plină cu aceste fructe conţinând doar 53 de calorii. În plus, sunt bogate în fibre, având avantajul de a păstra senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Vitamina C contribuie, de asemenea, şi la accelerarea metabolismului, ajutând corpul să ardă caloriile mai repede.
Sunt alimente excelente pentru femeile însărcinate. Acidul folic conţinut de căpşune este esenţial în dezvoltarea corectă a creierului bebeluşului şi este util în prevenţia apariţiei malformaţiilor la naştere.
În sezon, fructele pot fi consumate crude, iar în perioada rece a anului, acestea pot fi găsite sub diverse forme-congelate, gătite, deshidratate. Dar, consumate astfel, nu mai beneficiezi de toate proprietăţile nutritive şi curative ale acestor fructe.


Ti-a placut articolul?

Comentarii