De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
22:10 26 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Scrisoarea parlamentarilor PRU preluată în presa britanică

ro

09 Mar, 2015 12:56 529 Marime text
Scrisoarea de protest a celor trei parlamentari PRU către ambasadorul Marii Britanii la București a fost preluată în presa britanică (http://www.theguardian.com/uk-news/2015/mar/07/romania-mps-ambassador-attack-channel-4-immigration-documentary) și reprezintă cel mai puternic semnal de protest dat din România cu privire la documentarul anti-românesc difuzat de Channel 4.

În mod eronat, o altă publicație britanică, Daily Mail, deși vorbește de reacția unor membri ai Parlamentului României, pune reacția respectivă pe seama ambasadorului României de la Londra (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2984925/Romanian-fury-Channel-4-documentary-MPs-ask-programme-saying-Brits-alcoholics-paedophiles.html). Chiar dacă ar fi fost de dorit ca cea mai dură reacție să îi aparțină diplomației românești care are această datorie, totuși atitudinea reprezentantului României în Marea Britanie a fost palidă și împăciuitoare, iar a ministrului român de Externe inexistentă până la intervenția parlamentarilor PRU.  Prin comparație, iată mesajul trimis de Partidul România Unită și preluat de presa britanică: ”Vă rog să vă gândiți cum ați reacționa dacă TVR, postul public de televiziune din România, ar începe o campanie de denigrare a cetățenilor britanici de la noi din țară, generalizând cazurile de alcoolism în public și de pedofilie ale câtorva britanici, de care sunt sigur că aveți cunoștință, la a deveni imaginea tuturor cetățenilor Dvs. aflați pe teritoriul României. Documentarul difuzat de Channel 4 face exact același lucru”.

Ministrul Afacerilor Externe Bogdan Aurescu a reacționat la documentarul anti-românesc doar în urma unei interpelări depuse de mine la Parlament (http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari.detalii?idi=41065&idl=1), la care a răspuns cu un comunicat oficial (http://www.mae.ro/node/30779). Înainte de reacția publică a PRU, tot efortul diplomației române s-a redus la o scrisoare către producătorul emisiunii ”The Romanians are coming”, semnată de ambasadorul României la Londra, în ciuda faptului că Channel 4 este post public britanic și se impunea o discuție tranșantă cu autoritățile britanice.

Channel 4 nu este ”canal TV privat” așa cum dezinformează MAE în comunicatul de mai sus, îl atenționăm și pe această cale că site-ul televiziunii britanice informează clar că ”Channel 4 is publicly-owned”, așadar era necesar ca reacția MAE să fie adresată de la bun început oficialităților britanice, mai ales că acest canal este condus de un reprezentant al Camerei Lorzilor căruia parlamentarii PRU i-au remis de asemenea o scrisoare de protest.

Așadar, fără intervenția în forță a Partidului România Unită nu ar fi fost nici un scandal diplomatic, ci MAE ar fi trecut cu vederea campania denigratoare la adresa românilor, ca în atâtea alte cazuri.

Sperăm ca măcar de acum înainte MAE să nu mai aibă nevoie de impulsuri pentru a-și face datoria de a-și apăra cetățenii aflați în străinătate de campanile negative care sfârșesc prin acte de violență, precum cazurile tot mai numeroase de la Roma de incendiere a mașinilor cu numere românești.
Deputat Bogdan Diaconu
Președintele Partidului România Unită

Ti-a placut articolul?

Comentarii