Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:21 17 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Comunicat PNŢCD

ro

14 Jan, 2014 18:27 614 Marime text
Puterea USL încearcă să-i mai păcălească, încă o dată, pe români: referendumul pentru modificarea Constituţiei nu poate fi organizat înainte de luna august şi nu pe actualul proiect, “făcut pe picior”!
 
 Organizaţia Judeţeană Constanţa a Partidului Naţional Ţărănesc Creştin – Democrat, în spiritul principiului fundamental al Democraţiei, care IMPUNE ca orice act decizional cu consecinţe importante, pe termen lung, al Puterii Executive, dintr-un stat de drept, să fie supus, încă din faza de proiect, dezbaterii opiniei publice, atrage atenţia asupra gravelor încălcări ale Constituţiei României, ale drepturilor cetăţeanului, reieşite din planurile şi iniţiativele anunţate în cursul zilei de ieri, de către liderii alianţei politice USL, aflată la guvernarea acestei ţări.
Nu în ultimul rând, PNŢCD Constanţa emite un avertisment, raliindu-se cererilor legitime ale societăţii civile româneşti, în legătură cu o nouă încercare a actualei puteri de a eluda obligaţia, asumată de România, încă de la solicitarea intrării în Uniunea Europeană, de a se încadra integral (şi conceptual) în concertul european de valori şi principii democratice. În acest sens, este simptomatic dispreţul faţă de analiza şi recomandările “Comisiei de la Veneţia”!
De asemenea, PNŢCD, ca partid istoric cu o conduită naţională ireproşabilă, râmînând consecvent menirii sale istorice, asumate, de promotor al dezvoltării şi modernizării Statului Român, respinge modul superficial, oprtunist, golănesc chiar, în care actuala Putere (în care se regăseşte, din păcate, şi o formaţiune care se revendică drept urmaşa unui alt glorios partid istoric), tratează problemele fundamentale ale organizării social – statale, încercând să impună, în grabă, un set de modificări foarte importante, decisive, ale Constituţiei, pachet legislative realizat, şi de această dată, “pe picior”, ca şi legile destinate “penalilor” din Parlament şi Guvern, sau “baronilor” locali, demersuri care ne-au adus, deja, un unanim oprobiu din parte ţărilor partenere, din Occident.
Pentru că vorbim despre parteneriat cu democraţiile consolidate şi SERIOZITATE în abordarea viitorului pe termen lung al unei naţiuni,, ţinem să reamintim actualilor guvernanţi, inevitabil vremelnici, că un model de organizare constituţională precum Constituţia SUA, concepută în doar opt luni de zile, a fost modificată (completată, revizuită), în 227 de ani de aplicare neîntreruptă, cu doar… 27 de amendamente (dintre care primele zece în anul adoptării, în cadrul primei reuniuni a Congresului)!
 
 
Constituţional (şi ca membri UE), referendumul din mai, pentru “noua” Constituţie este o aberaţie
 
 
Uniunea Social Liberală, prin vocea liderilor partidelor componente, a informat luni – 13 ianuarie, fără ca în prealabil să fi avertizat societatea civilă sau să fi anunţat, electoratul, nici măcar pe cel propriu, că a hotărât, cu de la sine putere, fără nici o consultare prealabilă cu ceilalţi actori ai scenei publice româneşti (în plan politic sau, pur şi simplu, cetăţenesc), să comaseze alegerile pentru Parlamentul European, fixate pentru data de duminică - 25 mai 2014, cu un inedit referendum (care ar urma să se desfăşoare pe parcursul a două zile: sâmbătă – 24 şi duminică – 25 mai a. c.), în legătură cu modificările fundamentale aduse Legii Supreme în Stat: Constituţia României.
PNŢCD – Filiala Judeţeană Constanţa consideră că avem de-a face cu o nouă încercare a alianţei politice care guvenează România, din mai 2012, de a încălca drepturile fundamentale ale românilor, consfinţite de CONSTITUŢIA AFLATĂ ÎN VIGOARE!
1.Prin acest proiect, se încalcă una dintre cele mai importante rezoluţii ale “Comisiei de la Veneţia” (organism cu atribuţii de armonizare, prin emiterea de recomandări, ale prevederilor constituţionale ale ţărilor Uniunii Europene, în care suntem membri cu drepturi şi OBLIGAŢII DEPLINE, DE LA 1 IANUARIE 2007): referendumurile, pe aspecte constituţionale sau pe cele privitoare la reglementări şi decizii privind normele fundamentale ale funcţionării statului, prin instituţiile sale de bază, nu trebuie organizate simultan cu alegerile politice, argumentaţia fiind tocmai aceea de a separa dezbaterea publică a deciziilor pe termen lung, strategic,privind parcursul evolutiv al societăţii, de temele unei campanii electorale pe criterii şi obiective executive imediate, cel mult medii, din punct de vedere temporal.
 
2.Se încalcă prevederile constituţionale în vigoare, inclusiv deciziile Curţii Constituţionale, care reprezintă interpretări definitive şi irevocabile, din punct de vedere juridic – constituţional, ale textului Legii Fundamentale!
Astfel, Curtea Constituţională a României (CCR) a hotărât că rezultatele validate ale referendumului din anul 2009, prin care populaţia cu drept de vot a României a hotărât (cu o covârşitoare majoritate, pe baza unui cvorum de participare întrunit legal, de peste 50%) reprezintă, cităm, “exprimarea actului de voinţă SUVERAN AL POPORULUI, care trebuie să se regăsească ÎNTOCMAI în orice modificare ulterioară, constituţională şi legislativ – organică, pe speţa supusă referendumului’”. Acel referendum, iniţiat de către Preşedinţia României, recte de către deţinătorul funcţiei, Traian Băsescu, a avut drept rezultat exprimarea voinţei electorilor ca Statul Român să aibă o Putere Legislativă constituită dintr-un Parlament UNICAMERAL, CU MAXIMUM 300 (trei sute) DE MEMBRI.
Orice decizie ulterioară a Curţii Constituţionale, privitoare la acest aspect, trebuie (conform normelor statutare, de competenţă decizională şi funcţionare) să fie în litera şi spiritual ACESTEI HOTĂRÂRI PRECEDENTE! Aşadar, Curtea Constituţională nu poate decât să respingă orice reglementare care contravene propriei soluţii anterioare.
În acest context, PNŢCD consideră că este evidentă noua încercare a USL de a induce, în mod grosolan, în eroare opinia publică, venind, “pe ultima sută de metri” cu păcăleala (de un penibil total, trădând şi dispreţul la adresa inteligenţei, discernământului cetăţenilor!) cu proiectul unei Camere a Deputaţilor, DOAR!, cu 300 de membri, la care s-ar adăuga alţi 100 de senatori. Unde-i Parlamentul UNICAMERAL, cu maximum 300 de membri, cum a decis poporul la referendumul din toamna lui 2009. Şi cum a validat, din punct de vedere constituţional, ca “EXPRESIE A VOINŢEI SUVERANE A POPORULUI” Curtea Constituţională a României!
3. Încă o dată, actuala Putere, USL, îşi arată dispreţul şi reticenţa faţă de valorile şi principiile civilizaţiei de tip occidental, încercînd să ocolească controlul organismelor comunitare – europene, abilitate în a supraveghea respectarea angajamentelor pe care România şi le-a asumat, chiar din momentul în care a SOLICITAT admiterea în acest club al statelor evoluate din punctul de vedere al organizării statal – sociale, în primul rand.
Ieri, liderii USL au minţit iar, atunci când au afirmat că pot aduce la referendum, pe 24 – 25 mai, modificările la Constituţie, având şi avizul (consultativ) al “Comisiei de la Veneţia”.
Reamintim că documentele (“recomandări”) OFICIALE transmise Guvenului Român de către acest organism (consultativ) al Uniunii Europene, în cursul anului 2013, stabilesc un calendar clar, în materie de studiere şi avizare a revizuirii Constituţiei: “în cursul lunii ianuarie 2014” trebuie trimis proiectul rom\nesc, “la jumătatea lunii martie 2014” Comisia returnează proiectul, cu recomandările de modificare, România modifică proiectul, conform recomandărilor Comisiei, căreia îi este retrimis, abia în luna august, cel mai devreme, Comisia PUTÂND SĂ-ŞI DEA, SAU… NU!, AVIZUL FINAL.
Şi atunci, cum de-şi permit, liderii USL, să ne mintă că la jumătatea lunii martie vor avea şi avizul FINAL al Comisiei de la Veneţia?!...
4.Liderii USL ne-au demonstrat şi ieri, pentru a câta oară?..., că nu numai că nu au niciun pic de respect pentru opinia publică, pentru cetăţeanul „de rând”, dar că nu au nici măcar capacitatea de a interpreta corect învăţămintele recentelor usturătoare eşecuri: Ca şi în cazul Legii Descentralizării, al modificărilor la Codul Penal, al Legii Graţierii şi Amnistiei, nici n-au catadicsit ă pomenească, măcar, de logicul, legitimul şi constituţionalul DREPT al poporului, al opiniei publice, al societăţii civile, de a avea răgazul şi condiţiile necesare DEZBATERII PUBLICE, în deplină cunoştinţă de cauză, a acestui demers de modificare a Legii Supreme.
 
 
Unirea forţelor democratice, politice şi civice, este singura soluţie. Exact ca în anii regimurilor Iliescu şi Năstase!
 
 
Decidenţii actualei Puteri, USL, dovedesc, încă o dată, că se ghidează după regula că rolul politicianului (român) este acela de a-l împiedica pe cetăţeanul „simplu” să se amestece în treburile care... îl privesc direct şi în cea mai mare măsură!
În încheierea acestei luări de poziţie – apel, reamintim avertismentul şi chemarea la o acţiune concertată, politică şi cetăţenească, emise de preşedintele PNŢCD, Aurelian Pavelescu, şi prim – vicepreşedintele Vlad Moisescu, în ziua în care USL şi-a anunţat noul atentat la valorile şi aspiraţiile democratice, europene ale poporului român:
USL încearcă să folosească, în propriul beneficiu, pe post de instrument politic şi electoral, un referendum esenţial pentru viitoarea organizare şi funcţionare a statului român, pentru drepturile şi libertăţile fundamentale ale românilor. Avem toate motivele să afirmăm faptul că, prin organizarea referendumului în două zile – fapt ce aminteşte de vremurile de tristă amintire ale guvernării lui Adrian Năstase – , USL pregăteşte fraudarea alegerilor europarlamentare.
PNŢCD face apel la toate partidele de dreapta, din opoziţie (PDL, Forţa Civică, PMP), să vină alături de noi, pentru a construi, împreună, o strategie de apărare a românilor şi a statului român, în faţa tentativei de fraudă electorală şi instituţională a actualei Puteri!
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii