Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:26 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Programul Interreg V-A România-Bulgaria peste 100 de proiecte depuse pentru primul apel de proiecte

ro

01 Jul, 2015 21:11 1556 Marime text
30 iunie 2015 a fost data limită de depunere a proiectelor de tip soft (studii, strategii etc.) în cadrul primului apel de proiecte al Programului de cooperare transfrontalieră Interreg V-A România-Bulgaria. Interesul potențialilor beneficiari a fost semnificativ: până marți 30 iunie a.c. Autoritatea de Management a primit 102 cereri de finanțare, iar numărul acestora va crește în zilele următoare cu proiectele sosite prin poștă.
 
Acesta este primul termen de depunere de proiecte pentru perioada de programare 2014-2020, atât în România, cât și în Bulgaria. Conform ofițerului responsabil de program din cadrul Comisiei Europene, este unul dintre cele mai avansate programe operaționale din Uniunea Europeană: a fost aprobat pe data de 12 februarie 2015, a lansat primul apel pe 25 martie iar pe 2 iunie a aprobat documentele necesare pentru implementare.
 
Bugetul alocat proiectelor de tip soft în cadrul acestui apel, prin Axa 1 (transport), Axa 2 (mediu și turism) și Axa 3 (managementul riscurilor) este de aproape 27 de milioane de euro.
 
Se estimează că proiectele câștigătoare vor fi selectate în luna septembrie a.c., contractele de finanțare urmând a fi semnate până la finele anului în curs.
 
* * *
Programul de cooperare transfrontalieră Interreg V-A România-Bulgaria, gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice în calitate de Autoritate de Management, a fost adoptat de Comisia Europeană (CE) pe 12 februarie 2015 și este primul dintre programele gestionate de MDRAP din generaţia 2014-2020 care a primit aprobarea CE.
 
Bugetul total al programul este de 258,4 milioane de euro, din care 215,7 milioane de euro din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) și este disponibil pentru 7 județe din România (Constanța, Mehedinți, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Călărași) și 8 districte din Bulgaria (Vidin, Vratsa, Montana, Pleven, Veliko Tarnovo, Ruse, Silistra, Dobrich).
 
Programul urmărește creșterea calității vieții și dezvoltarea zonei de graniță prin proiecte comune, cu impact transfrontalier, implementate în următorii 7 ani.
Astfel, cele 5 axe prioritare (cu excepția celei de asistență tehnică) vor finanța proiecte în domeniul transportului durabil, protecției mediului, promovării adaptării la schimbările climatice, prevenirii și managementului riscurilor, promovării ocupării forței de muncă şi consolidării capacității instituționale a autorităților publice și a actorilor relevanți din aria eligibilă.
 
Autoritatea Națională din Bulgaria este Ministerul Dezvoltării Regionale, iar Secretariatul Comun este situat în Călărași, în cadrul Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Călărași pentru Granița România-Bulgaria, cu o sucursală la Ruse (Bulgaria). Autoritatea de Audit din România este responsabilă cu auditul Programului. MDRAP, în calitate de Autoritate de Management, are şi rolul de Autoritate de Certificare.
Pentru mai multe informații, accesați site-ul Programului de Cooperare Transfrontalieră România-Bulgaria, www.cbcromaniabulgaria.eu.
 
* * *
În perioada de programare 2014-2020, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice asigură participarea României:
- la 2 programe operaţionale: Programul Operaţional Regional şi Programul Operațional Capacitate Administrativă, pentru ambele fiind şi autoritate de management,
- la 12 programe europene de cooperare teritorială sau transfrontalieră (pentru 6 dintre ele ministerul fiind autoritatea de management).
În perioada 2007-2013, România a participat, prin MDRAP, la 11 programe europene de cooperare teritorială sau transfrontalieră, pentru 4 dintre acestea ministerul fiind Autoritate de Management, respectiv Autoritate Comună de Management.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii