Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
04:52 18 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Maersk Tankers România SRL, lansată oficial la Constanţa Interviu cu Vicepreşedintele companiei, Tommy Thomassen, şi George Frâncu, Directorul General al biroului din România (galerie foto)

ro

03 Nov, 2017 00:00 6590 Marime text
Maersk Tankers România SRL, care desfăşoară activităţi ale agenţiilor de plasare a forţei de muncă, a fost lansată oficial, ieri, la Constanţa. Firma va fi administrată de Nicolae George Frâncu. Maersk este cea mai mare agenţie de crewing de pe piaţa românească. „În prezent, în România sunt, potrivit informaţiilor Autorităţii Navale Române, 104 agenţii. Noi suntem cea de-a 105-a agenţie. Maersk este o agenţie mare, serioasă, daneză, care funcţionează cu succes de 114 ani. Maersk Tankers România SRL va furniza servicii la fel de bune“, a explicat Nicolae-George Frâncu. Fandatorii Maersk Tankers România SRL sunt Maersk Tankers A/S şi Maersk Tankers MR General Partner A/S, ambele cu sediul social în Danemarca, la Copenhaga.
 
Care este principiul după care se ghidează conducerea Maersk Tankers România SRL? 
 
Tommy Thomassen, Chief Technical Officer and Vice-president of Maersk Tankers A/S: Principiul după care se ghidează Maersk Tankers A/S este reprezentat de valorile noastre. Compania are valori foarte puternice şi ele sunt cele care ne guvernează toate deciziile de zi cu zi, inclusiv entitatea Maersk Tankers România şi angajaţii săi. Am lucrat intens la perfecţionarea acestor valori de-a lungul anilor şi lucrăm în continuare pentru a le defini şi a le transpune în tot ceea ce presupune luarea deciziilor.
 
Sunteţi printre puţinele agenţii de crewing de pe piaţa românească ce angajează şi cadeţi. Ce oferte aveţi pentru cadeţii care vor apela la dumneavoastră? 
 
Nicolae George Frâncu, Director General Maersk Tankers România: Maersk Tankers este o companie care recrutează anual cadeţi, atât punte, cât şi maşină. Oferta constă în servicii pe termen lung, prin urmare, nu doar îi recrutăm, ci, după efectuarea stagiului, aceştia au garanţia unei poziţii de ofiţer în flotă. De altfel, avem deja şefi-mecanici şi comandanţi care s-au alăturat companiei în urmă cu zece, respectiv 11 ani, în calitate de cadeţi. Cam aceasta este perioada pe care o parcurg de la cadet până la ocuparea funcţiilor de conducere la bordul navelor Maersk Tankers.
 
Tommy Thomassen: Aş dori să adaug faptul că ceea ce facem cu cadeţii recrutaţi în România este similar cu ceea ce facem şi cu cadeţii din alte zone importante în care avem agenţii de crewing. Avem o lungă tradiţie în acest domeniu. Suntem o companie daneză şi am procedat la fel în trecut şi cu cadeţii danezi, în continuare procedăm la fel, ceea ce înseamnă că ajutăm oamenii care au fost alături de noi în ultimii 30-40 de ani, adică oferim locuri de muncă pe termen foarte lung la Maersk Tankers. Vom face la fel şi la Maersk Tankers România: vom recruta cadeţi, îi vom instrui, îi vom dezvolta şi, desigur, vom perfecţiona împreună valorile în care credem. Acesta este scopul nostru.
 
Care sunt cele mai căutate funcţii şi ce remuneraţie au marinarii români care apelează la Maersk? 
 
Nicolae George Frâncu: Nu avem doar un post anume disponibil sau grade specifice în procesul de recrutare a navigatorilor, ceea ce vă pot spune însă este că noi recrutăm doar personal brevetat în funcţie de necesităţi. Maersk Tankers are şi alte regiuni-cheie de unde recrutează pentru celelalte posturi. În ceea ce priveşte remuneraţia pe care o pot primi navigatorii recrutaţi de Maersk Tankers România, vă pot spune că nu este vorba de a oferi cel mai mare sau cel mai mic salariu, ci, aşa cum a spus mai devreme şi domnul Tommy Thomassen, având angajaţi în companie cu o vechime de peste 40, 30 sau 20 de ani, este vorba de a oferi cel mai bun mediu de lucru şi păstrarea conceptului de „Safety Culture“. Desigur, salariile oferite sunt bine cotate pe piaţă. Oferim salariul corect, astfel încât să ne păstrăm angajaţii pe termen lung. Evident, dacă oferta noastră nu ar fi fost una bună, nu am fi avut în cadrul companiei angajaţi cu peste 40 de ani vechime.
 
Maersk Tankers este implicat şi în transportul de petrol şi gaze naturale?
 
Tommy Thomassen: În privinţa transportului de gaze naturale nu mai suntem implicaţi. Ne-am ocupat şi de transportul de gaze, dar în prezent ne axăm pe transportul de mărfuri, o gamă largă de produse, de la maşini şi carburant pentru avioane până la produse chimice. Este o gamă foarte largă de produse care pot fi transportate pe navele noastre. Suntem foarte implicaţi în această activitate. Din punct de vedere comercial, la nivel global, controlăm mai mult de 160 de petroliere, iar dintre acestea, operăm practic jumătate dintre ele. În ceea ce priveşte ofiţerii, avem 850 de ofiţeri seniori şi intenţionăm să dublăm numărul acestora în următorii 4-5 ani, astfel încât să ajungem la 1.600-1.700 de ofiţeri seniori. Şi da, suntem foarte implicaţi în transportul de produse petroliere.
 
Veţi avea o anume predilecţie către ofiţerii pregătiţi la una sau alta dintre instituţiile de învăţământ superior de profil din Constanţa, respectiv UMC sau Academia Navală „Mircea cel Bătrân“?
 
Nicolae George Frâncu: Mă voi întoarce puţin la cadeţi. Nu avem preferinţe în ceea ce priveşte unitatea de învăţământ de la care provin, dar suntem interesaţi de cele care au cursuri cu o durată de studii de patru ani. Aceasta este o cerinţă globală la care se aliniază toate agenţiile de crewing Maersk Tankers, care recrutează cadeţi. Mai sunt şi diverse colegii şi alte universităţi de la care putem recruta, dar suntem interesaţi doar de cele care au durata studiilor de patru ani pentru punte şi maşină.
 
Care este strategia Maersk Tankers?
 
Tommy Thomassen: Strategia pe care o aplicăm acum a fost lansată în 2013 şi o numim strategia „Taking Lead“. Ideea este că ne dorim să preluăm conducerea în industria transportului cu petroliere la nivel global. Avem trei mari domenii de acţiune: unul este acela că dorim să ne întrecem competitorii de la vârf, atât din punctul de vedere al câştigurilor, cât şi al volumului de mărfuri, utilizând date în procesul de luare a deciziilor într-o proporţie mai mare decât se folosesc acum în această industrie. De aceea, am angajat oameni cu competenţe noi şi încercăm să lucrăm cu unelte noi, unelte care ne pot ghida în luarea deciziilor corecte şi să batem concurenţa. Aceasta este una dintre acţiuni. Cea de-a doua acţiune este aceea că ne dorim să fim lideri de preţ. Ne dorim să livrăm produsele la un cost cât mai eficient. În ultimii ani am reuşit să reducem foarte mult costurile, astfel că astăzi putem spune că suntem lideri de preţ. Aceste două acţiuni, împreună, maximizează profitul nostru. Folosim aceste strategii atât în privinţa celor 80 de vase pe care le deţinem, cât şi în a celorlalte pe care le operăm pentru alţi armatori. Momentan, operăm în total 160 de vase şi dorim să atragem mai multe nave pe platforma noastră, atât din punct de vedere comercial, cât şi tehnic. Aceasta este aspiraţia noastră. Suntem foarte fermi atunci când spunem că siguranţa este una dintre marile noastre priorităţi. Lucrul la bordul unul petrolier este foarte periculos şi nu ne dorim ca oamenii noştri să se rănească atunci când muncesc pe navele noastre. Şi mai avem o acţiune de care ne preocupăm: cea digitală. Felul în care folosim informaţia digitală în domeniul transportului petrolier astfel încât să eficientizam activitatea. Acesta este punctul principal al strategiei noastre.
 
Era necesară înfiinţarea unei noi entităţi Maersk Tankers în România? 
 
Tommy Thomassen: Da, era necesară. Ceea ce s-a întâmplat recent în cadrul Grupului Maersk, vânzarea internă a Maersk Tankers A/S de la A.P. Moeller A/S către A.P. Moeller Holding Invest. Ca parte a acestei separări de grup, trebuie să vedem cum realizăm activitatea de crewing. Avem un birou de recrutări în România, în Singapore, unul în Mumbay, care furnizează forţă de muncă pentru zona asiatică, şi unul în Danemarca. La început am fost o companie locală daneză, acum suntem una internaţională, astfel că avem multe locuri de muncă disponibile. Şi când ne întrebăm unde dorim să fim pe viitor, este foarte clar că România este o zonă-cheie pentru noi. Prezenţa noastră aici, accesul la personal foarte bine pregătit în domeniul transportului petrolier prin propriul nostru birou din România au o importanţă foarte mare. De aceea am înfiinţat acest birou, de aceea îl avem aici pe George Frâncu, directorul biroului din România, pentru a ne asigura de recrutarea de ofiţeri şi cadeţi cu care să mergem mai departe şi să ne dezvoltăm. Foarte important este faptul că suntem pregătiţi pentru acest lucru şi de aceea am şi deschis biroul din România. Din punct de vedere strategic, este foarte important pentru noi să fim aici. Pot să vă spun că am şi alte aspiraţii, acum ne concentrăm pe îmbunătăţirea acestora, dar, de asemenea, putem să dezvoltăm partea tehnică. Avem personal foarte pregătit aici, gata să ofere mai multe servicii. Este un bun început pentru dezvoltare acum.
 
De ce aţi ales România şi nu altă ţară din Europa de Est? 
 
Tommy Thomassen: Ceea ce am găsit în România şi ce avem aici sunt oamenii, care sunt pe aceeaşi lungime de undă atât cu necesităţile Companiei noastre, cât şi cu valorile noastre. Am găsit oameni foarte buni, care înţeleg şi sunt dornici să muncească aşa cum muncesc angajaţii Maersk Tankers la nivel global. Avem un brand foarte puternic, ţinem foarte mult la cultura şi la valorile noastre, iar românii par să aibă aceeaşi mentalitate.
 
Ce planuri aveţi pentru noua entitate din Constanţa?
 
Tommy Thomassen: Ne dorim o creştere pe partea de recrutare de personal brevetat, digitalizare, suport tehnic, poate şi alte funcţionalităţi adiacente Companiei. Acestea sunt planurile!
 
Facem precizarea că interviul a fost realizat în limba engleză, iar ulterior a fost tradus în limba română.
 
Date de contact:
 
Adresa: Bd. Mamaia, nr. 175, Clădirea Alpha Bank, etaj 2, cp. 900565, Constanţa
Adresa de e-mail: crewrecmtrom@maersktankers.com
Mobil: 0731.311.096

Ti-a placut articolul?

Comentarii