Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
00:48 17 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Adrian Panait - „Ne preocupă dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale tinerilor absolvenţi“

ro

03 Dec, 2014 00:00 2036 Marime text


Departamentul pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism a lansat schemă de ajutor de minimis „Locuri de muncă subvenţionate“, instituită în cadrul a opt proiecte, corespunzătoare celor opt Regiuni de Dezvoltare ale României, astfel: (1.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud Est“; (2.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Centru Braşov“; (3.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud“; (4.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti şi regiunea Sud Vest“; (5.) „Locuri de muncă pentru TINEri în regiunile Bucureşti Ilfov şi Nord Est“; (6.) „Locuri de muncă pentru TINEri înBucureşti Ilfov şi Nord Vest“; (7.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti Ilfov şi Vest“ şi (8.) „Locuri de muncă pentru TINEri în Bucureşti Ilfov şi Centru - Târgu Mureş“. Este un proiect ambiţios, lansat sub deviza „Tranziţia de la şcoală la viaţăactivă“, care 
beneficiază de o finanţare europeană de 40 milioane de euro şi deja acest proiect a generat locuri de muncă în rândul tinerilor absolvenţi. 

L-am întrebat pe Directorul general al Direcţiei Generale Politici Antreprenoriale, Adrian Panait, care sunt obiectivele acestui proiect: Proiectul Locuri de muncă subvenţionate pentru tineri are că obiectiv, în primul rând, dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale tinerilor absolvenţi atât de studii medii, cât şi de studii superioare, aflaţi în tranziţie de la şcoală la viaţă activă, prin învăţarea la locul de muncă şi subvenţionarea acestora, în vederea 
creşterii ratei de ocupare în rândul tinerilor integraţi la primul loc de muncă, după absolvire. Este o problema care ne preocupă şi nu este obligatoriu că tinerii să aibă o diplomă de Bacalaureat, şi nici de licenţă. Este de ajuns să dovedească printr-o adeverinţă sau certificat că sunt absolvenţi. 

Concret, ce trebuie să facă un absolvent pentru a accesa acest program? 

Atât pe site-ul www.aippimm.ro, cât şi pe site-ul oficial al Departamentului - www.imm.gov.ro -sunt disponibile metodologia de aplicare, iar eu am încărcat acolo şi un fişier care se numeşte „Anunţ 
paşi înscriere“. De pe site se descarcă un formular simplu, cu circa 20 de rânduri, care se completează, iar apoi se încarcă electronic adeverinţă sau diplomă, o copie de pe buletin, un CV, astfel că această înscriere nu durează mai mult de 10 minute. 

Datele astfel completate se expediază electronic. Precizez că în acel formular există şi o serie de domenii principale în care el doreşte să fie angajat, astfel: IT şi Telecomunicaţii, finanţe, office, inginerie, profesii liberale, vânzări, sănătate, marketing, muncitori ş.a.m.d., iar absolventul îşi bifează exact domeniul preferat. 

Pe de altă parte, pentru IMM-urile angajatoare există un alt tip de formular, la fel de simplu, care se completează şi se încarcă electronic certificatul de înmatriculare, declaraţia de încadrare în categoria IMM, declaraţii pe propria răspundere că firma va ţine absolvenţii angajaţi în perioada prevăzută în
program, numărul de locuri de muncă nou create şi se bifează domeniul în care doreşte să angajeze tineri absolvenţi. 
Microîntreprinderile pot crea cel mult trei locuri de muncă pentru tinerii absolvenţi, întreprinderile mici - şapte locuri de muncă şi pentru întreprinderile mijlocii am mers până la un prag de 15 locuri de muncă. 

După ce tânărul absolvent s-a înscris pe site, este contactat în cel mult 24 de ore de un consilier pe proiectul respectiv, are loc un interviu cu viitoarea firma angajatoare interesată, prin intermediul nostru, după care se semnează un acord de finanţare între Oficiul nostru teritorial pentru IMM-uri şi Cooperaţie, IMM-ul angajator şi absolvent. 

Câte contracte de finanţare poate încheia un IMM? 

Un IMM poate încheia un singur contract, care se 
numeşte Acord de finanţare, după care, în timp, se semnează adiţionalela acest contract. Aşadar, nu este nevoie că IMM-ul să angajeze odată toţi absolvenţii vizaţi, ci pe rând. 

Ce obligaţii au IMM-urile participante la program? 

Printre altele, IMM-rile respective trebuie să nu fie în stare de insolvenţă şi nici să nu înregistreze datorii publice; deci, trebuie să-şi fi plătit la timp taxele, obligaţiile şi alte contribuţii la 
bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevăzute de legislaţia în vigoare. De asemenea, 
IMM-urile au obligaţia de a menţine absolventul angajat pe o perioada egală cu cea pentru care au primit finanţarea. Pe de altă parte, în cazul în care un IMM nu este mulţumit de un absolvent angajat iniţial pe acest program, am creat posibilitatea de a găsi un alt absolvent care să-l înlocuiască, într-o perioada de 30 de zile, fără să se piardă facilităţile Programului. 

Perioada finanţată prin Program poate fi considerată drept o perioadă de calificare şi perfecţionare în domeniul ales, pentru tinerii absolvenţi? 

Absolut. Este clar că, de pe băncile liceului sau ale facultăţii, absolvenţii nu au experienţa necesară, şi atunci acest proiect vine să completeze exact această lipsa de experienţă. În perioada 
prevăzută în program, tânărul poate dobândi 
cunoştinţele practice de bază, pentru a lucra mai departe în acel domeniu.

Ti-a placut articolul?

Comentarii