Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:36 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Caravana Bayer Schering Pharma „50 de ani de pilulă contraceptivă" debutează la Constanţa

ro

27 Aug, 2010 18:11 1184 Marime text
Personalităţi ale vieţii medicale şi ştiinţifice dar şi cunoscuţi artişti abordează evoluţia psihosocială a femeii în ultima jumătate de secol, sub influenţa contracepţiei orale

Constanţa, 27 August 2010 - Bayer Schering Pharma România continuă campania naţională de informare şi educare, "50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia" şi organizează la Constanţa primul eveniment din cadrul caravanei cu acelaşi nume. Caravana se va desfăşura în perioada august-octombrie 2010, în principalele oraşe ale ţării - Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara şi Bucureşti. Aceasta este menită să atragă atenţia asupra necesităţii utilizării contracepţiei orale, să ofere informaţii utile despre efectele şi riscurile folosirii inadecvate a pilulei şi să spulbere miturile existente în legătură cu acest subiect.

În cadrul campaniei „ 50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia", personalităţi marcante ale vieţii medicale şi ştiinţifice precum Aurora Liiceanu, Dr. în Psihologie şi Prof. Dr. Radu Vlădăreanu, medic specialist obstetrică ginecologie la Spitalul Clinic Elias din Bucureşti, dar şi cunoscuţi artişti precum Dana Nălbaru şi fotograful Alex Gâlmeanu prezintă publicului constănţean o perspectivă asupra evoluţiei psihosociale a femeii în ultima jumătate de secol, atât în România, cât şi la nivel internaţional. Aceştia evidenţiază rolul pilulei contraceptive în viaţa femeilor şi schimbările pe care aceasta le-a determinat la nivelul întregii societăţi.

"Campania 50 de ani de pilulă contraceptivă din România este o continuare a celei derulate la nivel mondial, lansată de Bayer Schering Pharma în acest an. Campania îşi propune să ofere româncelor cele mai noi informaţii privind contracepţia şi, în acelaşi timp, să le ajute să conştientizeze inovaţia adusă de pilula contraceptivă, dar şi modul în care această metodă de contracepţie a revoluţionat

lumea, aducând beneficii pentru milioane de femei din întreaga lume", spune Dr. Bogdan Pantelimon, Director Medical, Bayer Schering Pharma Romania.

Cu această ocazie, Bayer Schering Pharma lansează la Constanţa o expoziţie de fotografie intitulată "România: 50 de ani de istorie la feminin", sub îngrijirea fotografului Alex Gâlmeanu, o inedită perspectivă fotografică asupra evoluţiei femeii din România ultimelor cinci decenii. Special realizată pentru acest eveniment, expoziţia trece în revistă diverse ipostaze ale feminităţii pe parcursul ultimilor cincizeci de ani, o fascinantă colecţie de poveşti, care rescrie istoria feminităţii din 1960 şi până în prezent.

Apariţia pilulei contraceptive în viaţa femeilor din întreaga lume le-a oferit acestora libertatea de a face propriile alegeri şi de a avea o viaţă independentă. Astfel, anul 1960 a reprezentat momentul independenţei feminine, odată cu lansarea primelor contraceptive orale. Compania farmaceutică Bayer Schering Pharma a produs „pilula" doar 6 luni mai târziu, iar astăzi este liderul mondial în domeniul îngrijirii medicale feminine.

Aşadar, cei 50 de ani de existenţă a pilulei au fost decisivi pentru evoluţia întregii societăţi şi pentru emanciparea femeilor, la nivel global. Ţara noastră, însă, are o istorie recentă în acest domeniu: 20 de ani de când contracepţia a devenit legală, iar femeile pot utiliza anticoncepţionalele. Din acest motiv, în România, posibilitatea de a folosi o metodă de contracepţie eficientă şi sigură a încheiat un lung şir de probleme sociale şi medicale, pe care femeile le întâmpinau în perioada comunistă.

„Pilula i-a conferit femeii libertatea de care avea nevoie, dar şi responsabilitate în privinţa planificării familiale. Astfel, femeia poate avea o carieră şi îşi poate organiza viaţa mult mai bine, însă dincolo de acestea este remarcabil faptul că femeia şi-a obţinut această independenţă şi autonomie psihologică. Se spune că lumea s-a schimbat cel mai mult în ultimii 50 de ani. Pilula intră fără îndoială în acest timp ca o schimbare cu efecte incredibile pentru viaţa femeilor şi a bărbaţilor," a declarat Aurora Liiceanu, Dr. In Psihologie.

Pilula contraceptivă a marcat, în România, o declaraţie de independenţă şi o schimbare a statutului femeii, realizând trecerea de la perioada în care a fi femeie era o povară, la etapa bucuriei şi privilegiului acesteia de a alege cum să trăiască.

"Cei 50 ani de pilulă contraceptivă au reprezentat, cu adevărat, un progres pentru toate segmentele societăţii omeneşti. Ca un simplu exemplu: în 1961, pilula era prescrisă în câteva ţări europene numai femeilor măritate şi doar cu acordul soţului. Lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii 50 de ani şi astăzi pilula este cel mai răspândit mijloc de contracepţie la nivel mondial, fiind utilizată de peste 80 milioane de femei din întreaga lume. Unul dintre motive este probabil şi faptul că pilula reprezintă una dintre cele mai eficiente metode moderne de contracepţie, după cum arată studiile comparative. Un alt motiv este faptul că, în prezent, datorită eforturilor companiilor în domeniu, între care se numără şi Bayer Schering Pharma, femeile au posibilitatea de a alege dintr-o multitudine de opţiuni, prin intermediul dezvoltării unei game vaste de contraceptive inovatoare, cu administrări, doze şi combinaţii diferite. Salutăm iniţiativa Bayer Schering Pharma in România şi campania naţională 50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia prin care se încearcă explicarea beneficiilor contracepţiei şi a pilulei contraceptive şi, în special, rolul acesteia în viaţa femeilor de toate vârstele", declară Prof. Dr. Radu Vlădăreanu, Şef Clinică Obstetrică Ginecologie Elias.

Pe măsură ce stilul de viaţă al femeilor a evoluat în ultima jumătate de secol, pilula a evoluat, fiind astăzi disponibilă în multiple doze şi combinaţii de estrogen şi progestin, pentru a se potrivi nevoilor mai multor tipuri de femei. Compania Bayer Schering Pharma este alături de femei de 50 de ani şi continuă să dezvolte produse inovatoare care să ţină pasul cu nevoile noului stil de viaţă adoptat de femeile din întreaga lume.

Astăzi, pentru o femeie este important să găsească un echilibru între viaţa de familie şi cea profesională. Acest lucru presupune un anumit control asupra vieţii sale, luarea unor decizii, posibilitatea de a face nişte alegeri, conştientă fiind de consecinţele şi implicaţiile acestora. Toate acestea reprezintă o provocare şi presupun o anumită responsabilitate şi efort. O pilulă pe care o iei zilnic, bineînţeles în urma unui consult medical, te ajută să-ţi planifici viaţa şi să-ţi canalizezi eforturile într-o anumită direcţie, în funcţie de priorităţile existente la un moment dat. Îţi conferă, în cele din urmă, libertate. În ultimii ani, după naşterea fetiţei mele Sofia, am reflectat mai mult la aceste lucruri. La fel ca şi mine, va avea posibilitatea să aleagă. Pentru mine este important ca ea să ştie că este liberă, că drumul său în viaţă nu este condiţionat de nimeni şi că doar ea este cea care poate decide ce este bun sau rău pentru viaţa ei. Responsabilitatea mea faţă de ea este să o fac să înţeleagă faptul că alegerea îi aparţine în exclusivitate", afirmă Dana Nălbaru.

***

Un studiu internaţional citat de Bayer Schering Pharma arată, de asemenea, că România se numără printre ţările cu cea mai mare rată a natalităţii în rândul tinerelor cu vârsta cuprinsă între 15 şi 19 ani, respectiv 37 de naşteri la 1.000 adolescente. Astfel, România se situează la mică distanţă de ţări precum Arabia Saudită, Indonezia, Mexic sau Africa de Sud. Una dintre surprizele acestui top menţionat de Bayer Schering Pharma o constituie prezenţa unor ţări cu un nivel de trai ridicat, precum Statele Unite, printre cele cu o rată crescută a natalităţii în rândul tinerelor (53 naşteri la 1.000 de adolescente cu vârsta între 15 şi 19 ani în Statele Unite). Conform studiului, cea mai mică rată a natalităţii la mia de adolescente se înregistrează în ţările asiatice: Coreea de Sud, Japonia şi China, urmate de Elveţia, Olanda şi Spania.

Cu toate că accesul la informaţii privind metodele contraceptive este din ce în ce mai mare, iar gradul de cunoaştere a metodelor contraceptive este mai crescut decât la începutul anilor 2000, la nivel global numărul adolescentelor care rămân însărcinate este în continuare ridicat. Cercetătorii care au realizat studiul identifică printre cauzele acestui fenomen anumite lacune în educaţia sexuală a tinerilor.

„Rata crescută a natalităţii în rândul tinerelor femei rămâne în România o problemă seriosă şi aceasta în ciuda metodelor de informare care sunt din ce în ce mai diverse şi la îndemână. Din studiile pe care le avem la dispoziţie putem trage concluzia că ne confruntăm cu anumite lacune în educaţia tinerilor. Din acest motiv, salutăm initiaţiva Bayer Schering Pharma în România şi campania naţională „50 de ani de pilulă contraceptivă. Sărbătorim femeia, sărbătorim inovaţia" prin care se încearcă explicarea beneficiilor contracepţiei şi a pilulei contraceptive şi în special rolul acesteia în viaţa femeilor de toate vârstele. De reţinut este faptul că pilula contraceptivă, pe lângă rolul său primar şi implicaţiile sociale pozitive, mai are o serie de beneficii non-contraceptive extrem de importante pentru adolescente precum: ameliorarea dismenoreei, acneei, hirsutismului şi a hiperestrogenemiei (datorată tulburărilor de nutriţie, stres, exerciţiilor excesive)", a conchis Prof. Dr. Radu Vlădăreanu, Şef Clinică Obstetrică Ginecologie Elias.

Bayer Schering Pharma este o divizie a Bayer HealthCare, una dintre cele mai renumite companii farmaceutice din lume si totodata subsidiara a Grupului Bayer AG. Scopul principal al Bayer Schering Pharma este de a imbunatati prin intermediul produselor sale calitatea vietii oamenilor si de

a contribui la progresul medical. Activitatile de cercetare si dezvoltare ale Bayer Schering Pharma se concentreaza pe medicamente inovatoare, urmarind 4 arii terapeutice majore: diagnosticare imagistica, medicina generala, medicina speciala si ingrijirea sanatatii femeilor. Adaugand expertiza si experienta obtinute in cei aproape 150 ani de existenta si cercetare, Bayer este un standard recunoscut de preocupare pentru o viata mai buna. www.bayer.ro

În România, grupul Bayer este prezent cu 3 divizii, în care activează peste 215 oameni: Bayer HealthCare, din care fac parte Bayer Schering Pharma şi Bayer Consumer Care, Bayer CropScience şi Bayer MaterialScience.

Contact:

Anda Sebesi, Corporate Communication Officer

Bayer Romania

Anda.sebesi@bayer-ag.de

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii