De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
18:41 23 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Lansare proiect - „Competențe cheie pentru implicare civică în sprijinul dezvoltării durabile –Energy Smart”

ro

28 Aug, 2015 14:04 1022 Marime text
Inspectoratul Şcolar Judeţean Contanța a lansat joi, 27 august 2015, la Complex Palas Pelican Mamaia, proiectul „Competențe cheie pentru implicare civică în sprijinul dezvoltării durabile –Energy Smart”.
Proiectul va fi derulat pe parcursul a 5 luni de zile, de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, Universitatea "Ovidius" din Constanța și S.C. Power Net Consulting S.R.L. Parteneriatul este format din două instituții publice, care desfășoară activități relevante în domeniul educației, precum și al oferirii de cunoștințe și competențe în aria dezvoltării durabile, alături de un partener privat, care a fost selectat prin procedură transparentă, cu expertiză în domeniul creării de servicii inovative și a instruirii.
La eveniment au participat inspectorul şcolar general al I.S.J. Constanţa, Gabriela Bucovală, managerul de proiect, Anca Iuliana Dragomir, prof.univ.dr. Sorin Rugină, rectorul Universităţii"Ovidius" din Constanţa, conf.univ.dr. Răducu Popescu de la Universitatea "Ovidius" din Constanţa, Elena Dochie de la S.C. Power Net Consulting S.R.L., precum şi reprezentanţi ai unitǎţilor de învǎţǎmânt preuniversitar.
Obiectivul general al proiectului este de a sprijini dobândirea de competențe cheie pentru un număr de 15.100 elevi din ciclul liceal, gimnazial și primar, prin promovarea dezvoltării durabile și participarea la concursul tematic Energy Smart în județul Constanța.
Implementarea activității școlare extracurriculare de dezvoltare durabilă - Energy Smart nu se limitează la orizontul de timp alocat proiectului, ci va putea continua pe tot parcursul anului școlar 2015-2016. Activitatea extracurriculară cu modulul Energy Smart și concursul județean vor fi incluse și în oferta educațională județeană a următorilor ani școlari, ca elemente de sustenabilitate. De asemenea, instrumentele inovative cu caracter auxiliar vor constitui suport de învățare pentru elevii de la toate nivelurile de învățământ primar-gimnazial-liceal.
Proiectul propune școlilor activități cu grad maxim de noutate, perfect armonizate cu noile tendințe și inovații ale învățării în cadrul educației pentru dezvoltare durabilă. Astfel, elevilor din grupul - țintă le vor fi asigurate procese de învățare activă și participativă, care vor susține formarea și dezvoltarea competențelor privind gândirea critică și sistemică, clarificarea propriilor valori, imaginarea unui viitor pozitiv și viabil, rezolvarea problemelor prin învățarea aplicată, ori gândirea relației dintre tradiție și inovare, în spiritul dialecticii.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
creşterea gradului de conştientizare cu privire la impactul consumului de energie asupra emisiilor de carbon şi asupra mediului, pentru cei 15.100 elevi, precum şi implicarea a 51 de unităţi şcolare, prin derularea campaniei educative Energy Smart.
dezvoltarea şi validarea competenţelor cheie (de comunicare, cele privind ştiința şi tehnologia, digitale, sociale, civice, personale şi interpersonale).
îmbunătăţirea performanţelor şcolare şi sprijinirea creşterii participării la educaţie şi formare profesională, prin orientare şi consiliere şcolară pentru 5.040 elevi, cu atenţie deosebită pentru elevii din mediul rural, a celor provenind din comunitatea rromă şi pentru alte grupuri vulnerabile.

Prin obiectivele specifice, proiectul contribuie la dezvoltarea și diversificarea ofertelor educaționale și de formare inițială, precum și la formarea de comportamente care să reflecte valori morale, precum: respectul față de natură, grija față de comunitatea locală și națională, cooperarea cu ceilalți pentru soluționarea problemelor de natură ecologică, responsabilitatea față de ceilalți și față de natură, etc.
Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 25 octombrie 2012, privind eficiența energetică obligă statele membre în luarea de măsuri sustenabile pentru asigurarea reducerii consumului de energie la nivel național, cu 20% până în anul 2020. În aceste condiții, activitățile educative cu elevii reprezintă un punct de cotitură în atingerea indicatorilor de țară.

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii