De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
06:47 21 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Femeile Generaţiei Y sunt cele mai încrezătoare şi ambiţioase dintre toate generaţiile de femei de până în prezent

ro

06 Mar, 2015 11:04 279 Marime text
Un nou studiu PwC spulberă miturile legate de femei şi piaţa muncii

 Angajatorii cei mai atractivi pentru femeile Generaţiei Y sunt cei care oferă oportunităţi de dezvoltare în carieră
 49% dintre femeile Generaţiei Y care sunt la început de carieră consideră că pot ajunge pe poziţii de top management în cadrul companiei în care sunt angajate acum
 86% dintre femeile Generaţiei Y se află într-o relaţie în care ambii parteneri au o carieră, în timp ce 66% dintre ele câştigă la fel sau chiar mai mult decât partenerul lor
 Însă, aproape jumătate spun că angajatorii sunt prea părtinitori faţă de bărbaţi când vine vorba de promovări interne
 Iar 71% consideră că nu există oportunităţi egale pentru toată lumea

Pentru a marca Ziua Internaţională a Femeii de pe 8 martie 2015, PwC a intervievat 8.756 de femei din Generaţia Y (născute între 1980 şi 1995) din 75 de ţări pentru a afla ce cred despre piaţa muncii şi cariera lor.

Raportul - The female millennial: A new era of talent – dezvăluie faptul că femeile Generaţiei Y sunt mult mai încrezătoare în faptul că pot ajunge într-o poziţie de top management în cadrul companiei în care lucrează în acest moment, în special cele care se află la început de carieră (49%).

Femeile Generaţiei Y consideră că una dintre cele mai atrăgătoare caracteristici ale unui angajator sunt oportunităţile de avansare în carieră pe care le oferă (53%) - ceea ce le face pe acestea să fie mai încrezătoare în cariera lor şi mai ambiţioase decât toate generaţiile precedente.

Cele mai încrezătoare femei ale Generaţiei Y sunt în Brazilia (76%), India (76%) şi Portugalia (68%), în timp ce femeile din Japonia (11%), Kazahstan (18%) şi Germania (19%) se află la polul opus.


86% dintre femeile care au o relaţie fac parte dintr-un cuplu în care ambii parteneri au o carieră, iar 42% au salarii egale cu cele ale partenerilor lor, iar aproape un sfert (24%) câştigă mai mult decât ei.

Când vine vorba de diversitate. 86% dintre femeile Generaţiei Y caută angajatori cu referinţe pozitive dovedite în ceea ce priveşte diversitatea, egalitatea de şanse şi incluziunea. Deşi ele recunosc că aceşti angajatori vorbesc despre diversitate, 71% dintre femei nu consideră că există cu adevărat egalitate de şanse pentru toţi.


Mai mult, 43% dintre femeile Generaţiei Y cred că angajatorii sunt prea părtinitori cu bărbaţii când vine vorba de promovarea angajaţilor– în creştere cu 14% faţă de nivelul din 2011.

Femeile Generaţiei Y din Spania (60%), Franţa (58%) şi Irlanda (56%) consideră că angajatorii din ţările lor sunt cei mai părtinitori cu bărbaţii , în comparaţie cu Malaezia (16%) şi Filipine (11%) unde femeile sunt mai optimiste.

“Studiile nostre arată că, atunci când vorbim de femeile Generaţiei Y, vorbim, de fapt, de o noua eră a managementului talentelor. Ele sunt mult mai educate şi pătrund pe piaţa muncii în numere mult mai mari decât orice generaţie anterioară. Însă, acesta nu este singurul lucru care s-a schimbat – ele vin şi cu o mentalitate nouă asupra carierei”, a declarat Dennis Nally, Preşedinte al PwC International.

Dat fiind că experienţa unei femei în vârstă de 34 de ani aparţinând Generaţiei Y, cu 12 ani de carieră în spate, este diferită faţă de aceea a unei tinere de 22 de ani aflată abia la începutul carierei, raportul analizează dorinţele femeilor acestei generaţii în funcţie de stadiul în care se află cariera lor: cele la început (0-3 ani de experienţă profesională), cele aflate în plină dezvoltare (4-8 ani de experienţă profesională) şi cele cu carieră stabilă (9 sau mai mulţi ani de experienţă profesională).

Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC, spune: “ Când vine vorba de veniturile salariale şi de traiectoriile de carieră, femeile Generaţiei Y sunt pionieri, 66% dintre ele aflându-se în relaţii în care ambii parteneri au cariere şi au venituri egale sau mai mari decât partenerii lor. Cu cât au mai multă experienţă profesională, cu atât este mai probabil ca femeile acestei generaţii să fie principalul salariat al acelui cuplu. Studiul nostru a arătat că 31% dintre femeile acestei generaţii cu 9 ani sau mai mult de experienţă profesională sunt principalul salariat al cuplului, în comparaţie cu 18% dintre cele care se află la început de carieră şi 24% dintre cele care au o carieră în curs de dezvoltare”, a precizat Agnès Hussherr, Global Diversity Leader al PwC.

“Studiul nostru spulberă câteva mituri, de exemplu, acela că femeile renunţă la carieră pentru a îşi întemeia o familie. Lipsa oportunităţilor în cadrul unei companii este primul motiv pentru care femeile aleg să părăsească un loc de muncă, în timp ce întemeierea unei familii este ultimul motiv pentru care ele aleg să renunţe la un loc de muncă. Angajatorii trebuie să adopte o poziţie care să favorizeze inclusivitatea şi strategii care să susţină încrederea şi ambiţia pe care femeile Generaţiei Y le au încă de la începutul carierei lor“, a adăugat Agnès Hussherr.

Alte concluzii ale raportului PwC:

 Este de aşteptat ca Generaţia Y să aducă schimbări fără precendent în cultura organizaţională, existând presiune foarte mare pentru echilibrarea balanţei între timpul de muncă şi viaţa personală, precum şi nevoia de flexibilitate, pe care o cer 97% dintre bărbaţii şi femeile acestei generaţii.
 Femeile Generaţiei Y vor ca feedback-ul să fie livrat în timp real, la o calitate înaltă şi axat pe ceea ce au de făcut pe viitor, şi, deşi ele sunt foarte deprinse cu tehnologia de comunicaţii, preferă ca discuţiile esenţiale să aibă loc faţă în faţă.
 Experienţa internaţională este la mare căutare, 71% dintre femeile acestei generaţii dorind să lucreze în afara ţării de origine. În ciuda acestui fapt, la momentul actual, doar 20% dintre cei care lucrează în afara ţării sunt femei.
 Sectoarele cel mai puţin probabile să fie alese de femeile Generaţiei Y sunt serviciile financiare, apărarea şi sectorul de petrol şi gaze, din pricina imaginii şi reputaţiei pe care o au aceste industrii.
 Fiind întrebate din ce motiv ar renunţa la actualul angajator, 19% dintre femeile Generaţiei Y spun că pentru a îşi întemeia o familie şi pentru a putea să petreacă mai mult timp acasă, în comparaţie cu 18% dintre bărbaţii aceleiaşi generaţii – făcând ca acesta să fie abia al şaselea cel mai probabil motiv pentru care bărbaţii sau femeile şi-ar părăsi angajatorii.
PwC a lansat şi al treilea Index Women in Work. Acest top ordonează 27 de ţări membre OECD în funcţie de cinci indicatori cheie referitori la emanciparea economică a femeilor: egalitatea veniturilor cu bărbaţii, proporţia de femei aflate pe piaţa muncii, atât în termeni absoluţi cât şi în comparaţie cu bărbaţii, rata şomajului în rândul femeilor şi procentul de femei angajate cu normă întreagă.

Despre raport

1. Pentru a afla mai multe despre activităţile PwC cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii şi pentru a descărca studiul The female millennial: A new era of talent, vă rugăm vizitaţi pagina de internet www.pwc.com/iwd. Raportul se bazează pe răspunsurile a 10.000 de membri ai generaţiei Y din 75 de ţări din întreaga lume, din care 8.756 sunt femei. Mai multe detalii despre diversitate pot fi găsite pe blogul on PwC’s Gender Agenda blog.

2. PwC s-a angajat să promoveze diversitatea și incluziunea și are o gamă de programe prin care abordează aceste aspecte. Printre acestea se numără Aspire to Lead: The Women’s Leadership Series, un forum global despre femei şi leadership adresat studenţilor din întreaga lume. De asemenea, PwC a încheiat un parteneriat cu Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Femei în cadrul campaniei HeForShe care doreşte să mobilizeze un miliard de băieţi şi bărbaţi din întreaga lume să susţină şi să devină agenţi ai schimbării pentru a pune capăt inegalităţii cu care se confruntă femeile şi fetele la nivel global.

3. Pentru mai multe informaţii legate de studiile PwC despre Generaţia Y: studiile Next Generation Diversity: Developing tomorrow’s female leaders; Millennials at work şi PwC’s NextGen: A global generational study.

4. PwC a publicat recent rezultatele studiului PwC Women in Work Index, care arată că ţările nordice conduc în Indexul egalităţii de şanse, Norvegia fiind pe primul loc, urmată de Danemarca şi Suedia. Indexul Women in Word (WWI) este o medie ponderată a cinci măsuri cheie care reflectă emanciparea economică a femeilor pe baza datelor de la OECD şi a statisticilor naţionale ale statelor respective:

 Decalajul salarial dintre femei şi bărbaţi (25%)
 Rata de participare a femeilor la forţa de muncă (25%)
 Decalajul dintre ratele de participare la forţa de muncă dintre femei şi bărbaţi (20%)
 Rata şomajului în rândul femeilor (20%)
 Procentul de femei angajate cu normă întreagă (10%).

Raportul complet oferă mai mult detalii cu privire la metodologie, rezultate şi tendinţe ale indicatorilor individuali şi poate fi accesat la pagina de internet: http://www.pwc.co.uk/the-economy/publications/women-in-work-index.jhtml

Despre PwC

Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 195.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri. Spuneţi-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastră şi descoperiţi mai multe informaţii despre noi vizitând site-ul www.pwc.ro.

© 2015 PwC. Toate drepturile rezervate.              
               
PwC se referă la reţeaua de firme PwC şi/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridică.


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii