Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:46 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când găsesc oferte de închiriere sau cumpărare de apartamente la preţ de chilipir pe internet

ro

06 Sep, 2012 22:03 1927 Marime text

apartament_de_inchiriat.jpgBucureşti - 6 septembrie 2012 - Scăderea constantă a ofertei de locuinţe de închiriat în oraşele mari din România şi, în special, în cele universitare, precum şi menţinerea chiriilor la niveluri relativ ridicate îi determină pe tot mai mulţi români să vâneze ofertele foarte atractive care apar în paginile de anunţuri sau pe internet. De cele mai multe ori, însă, în spatele unor oferte prea avantajoase ca să fie reale se ascund fraudatori care au dezvoltat scheme ingenioase pentru a-i înşela pe amatorii naivi de chilipiruri.

Fraudele cu apartamente de închiriat la preţuri avantajoase sunt tot mai frecvente pe fondul scăderii la minimul ultimilor 5 ani a ofertei disponibile de chirii în zonele considerate „bune" din marile oraşe.

Oferta fraudatorilor este postată, de obicei, pe unul din site-urile gratuite cu anunţuri de închirieri de apartamente. De regulă, apartamentele oferite spre închiriere se află în zone ultra-centrale (cum ar fi Piaţa Romană sau Cotroceni în Bucureşti, de exemplu) şi au un preţ foarte atractiv, mult sub media pieţei sau a zonei. Proprietarul poate fi contactat doar prin e-mail, pretextând că locuieşte în străinătate. După ce potenţialul chiriaş îşi exprimă interesul pentru apartament, presupusul proprietar îi trimite detalii şi imagini cu locuinţa pentru a-i câştiga încrederea. Îi solicită, apoi, doritorului, ca dovadă a seriozităţii sale, să trimită chiria în avans pentru două luni printr-un serviciu de transfer de bani. Ca să nu-i trezească suspiciuni, îi sugerează victimei să-şi pună propriul nume la destinatar, însă, pentru a dovedi trimiterea banilor îi cere toate detaliile tranzacţiei. După ce primeşte aceste detalii de la victimă, folosind un document de identitate fals, fraudatorul ridică banii şi dispare.

Consumatorii de bună credinţă în căutarea unui apartament de închiriat pot fi uşor atraşi de oferta foarte avantajoasă propusă de fraudatori. Tocmai de aceea, e bine ca oamenii să fie informaţi şi să ştie la ce semnale de alarmă trebuie să fie atenţi, astfel încât să evite să cadă victime în schemele de fraudare cu oferte mult prea avantajoase ca să fie reale", a declarat Daniela Budurea, Country Director Western Union România şi Bulgaria.

Cea mai bună metodă de prevenire a fraudelor rămâne buna informare a consumatorului. Chiar dacă există numeroase scheme de fraudă, în multe dintre ele se folosesc elemente comune care pot trage un semnal de alarmă:

 Dacă o ofertă pare prea bună pentru a fi adevărată, probabil că aşa şi este.

 Fiţi întotdeauna precaut când vi se solicită orice tip de plată în avans în cazul ofertelor pe internet.

 Fiţi precaut atunci când discutaţi cu persoane care pretind că locuiesc în altă ţară sau sunt plecaţi din ţară în interes de afaceri. Fraudatorii folosesc adeseori această scuză pentru a evita o întâlnire faţă în faţă. Fiţi precaut şi dacă ofertantul doreşte să discute doar prin e-mail cu dumneavoastră.

 Nu uitaţi că Western Union nu vă recomandă să utilizaţi transferul de bani când faceţi afaceri cu persoane străine sau cu cineva a cărui identitate nu o puteţi verifica.

 Şi, mai ales, nu dezvăluiţi niciodată datele tranzacţiei unei persoane pe care nu o cunoaşteţi personal sau în care nu puteţi avea deplină încredere.

Western Union oferă consumatorilor servicii de încredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de reţinut că un transfer de bani poate fi ridicat într-o perioadă scurtă de timp de la trimitere - chiar în câteva minute - iar, după ce suma a fost ridicată, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obţine banii înapoi de la Western Union, chiar dacă transferul a fost rezultatul unei fraude.

Campania Western Union de prevenire a fraudelor se derulează în perioada august - septembrie 2012 şi îşi propune să atragă atenţia consumatorilor asupra mecanismelor folosite de fraudatori pentru a-şi înşela victimele, precum şi asupra principalelor semnale de alarmă de care trebuie ţinut cont pentru a efectua un transfer de bani în siguranţă. Şase dintre cele mai des întâlnite scenarii folosite de către fraudatori, ilustrate de către caricaturistul Ion Barbu, explică consumatorilor la ce trebuie să fie atenţi pentru a evita să devină victime ale escrocilor.

Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfăşura în România şi Bulgaria. Informaţiile referitoare la situaţiile de fraudă pot fi accesate şi pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html

Despre Western Union România

Serviciul de transfer de bani Western Union este disponibil în România din anul 1996. În prezent, serviciile Western Union sunt oferite pe piaţa locală prin: Western Union Retail Services, Banca Românească - Membră a Grupului National Bank of Greece, Banca Transilvania, Bancpost, BRD - Groupe Société Générale, Credit Europe Bank, Banca Comercială Carpatica, Emporiki Bank, Garanti Bank, Millennium Bank, Raiffeisen Bank, Poşta Română şi PayPoint. Prin acestă reţea puternică de locaţii ale agenţilor, serviciile de transfer de bani Western Union sunt disponibile în peste 5.200 de locaţii în toată România.

Despre Western Union

The Western Union Company (NYSE: WU) este unul din liderii globali de pe piaţa serviciilor de plăţi. Împreună cu organizaţiile sale afiliate Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil şi Western Union Business Solutions, Western Union le oferă clienţilor săi modalităţi rapide, fiabile şi uşoare de a trimite sau primi bani în locaţii din întreaga lume, de a realiza plăţi şi de a achiziţiona ordine de plată. Serviciile sub marca Western Union, Vigo şi Orlandi Valuta au fost accesibile, pe 30 iunie 2012, printr-o reţea comună de aproximativ 510.000 de locaţii ale agenţilor în 200 de ţări şi teritorii. În 2011, The Western Union Company a efectuat 226 de milioane de tranzacţii consumer-to-consumer la nivel global, realizând transferuri totale de 81 de miliarde de dolari între consumatori şi a efectuat 425 milioane de plăţi comerciale. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi www.westernunion.com

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii