Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:18 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Hotel Chérica-pe primul loc in topul hotelurilor din Constanta

ro

23 Jan, 2010 18:42 9645 Marime text

hotel_1.jpgDl. Stefan Gogota, General Manager al Hotel Cherica, ne-a acordat un interviu in exclusivitate

1. Cum a inceput activitatea dumneavoastra in cadrul hotelului Chérica?

Stefan Gogota: Activitatea mea in cadrul Hotelului Chérica a inceput practic odata cu redeschiderea Hotelului Chérica de astazi, care a avut locinVara anului 2008, dupa 4 ani de eforturi inimaginabile aleproprietarului deastazi, eforturi de renovare si restaurare acladirii, imbinate cutalentul si cu experienta acumulate atat la studiilepe carePrincipele Serban Dimitrie Sturdza, proprietarul hotelului, le-a facut la Paris, cat si experienta dobandita in Franta si Canada, inainte de a seintoarce in Roamania in preajma anilor 2000. Toate eforturile mentionate mult prea pe scurt mai sus, au avut ca rezultat Cladirea Chérica asa cum o stiti astazi, careeste una din cele mai frumoase si reprezentative din centrul istoric si financiar al Constantei.Cladire cu o istorie aparte care a cunoscut faima la inceptul secolului prin ceea ce erape atunci ,,HOTEL CALUGARUL"intrata in proprietatea familiei Sturdza de la inceputul sec.XX.

Recastigata in anii 2000, areintrat in proprietatea familiei Sturdza, mai exact Principele Serban Dimitrie Sturdzamostenind aceastaproprietate de la Printesa Pulcheria (Chérica) Sturdza, bunica sa.

Astfel propunerea de a conduce viitorul Hotel Chérica pecare urma sa-l deschidem in Vara lui 2008, a venit de la Principele Serban Dimitrie Sturdza, propunere care m-a onorat foarte mult dar totodata m-a pus in fata unei provocari si responsabilitati fara precedent. In acel moment dansul mi-a spus ,, aici vom face un hotel, dar parca mai degraba mi-as dori sa facem un boutique hotel cu apartamente de inchiriat pe termen lung, decat hotel in sine, caci nu as vrea sa vad cum se distruge totul in cateva luni, dotari, finisaje mobilier' (stim cu totii cum intretin turistii /oaspetii camerele de hotel in care sunt cazati, in Romania).

In acel moment in mintea mea a incoltit un gand, dublat de o imensa responsabilitate, lucruri care au consituit temelia intregii strategii de management si marketing a ceea ce urma sa fie Hotel Chérica, adica dezvoltarea acelor strategii de marketing si management pentru a aduce in Hotel Chérica elita clientilor/oaspetilor/turistilor care frecventeaza hotelurile de la malul romanesc al Marii Negre. Cu alte cuvinte, daca intre toti cei care se cazeaza in hotelurile din Constanta si imprejurimi, existao elita, oameni de business, artisti si chiar familii cu copii, acestia trebuie atrasi la Hotel Chérica dar nu prin publicitate outdoor sau spoturi TV ci prin construirea de servicii personalizate, formarea unei echipe dedicate cu ajutorul careia sa se poata in realitate creea aceste servicii si nu in ultimul rand fidelizarea acestei categorii de oaspeti prin anumite pachete de servicii incluse care nu se regasesc la hotelurile mari, standardizate dar nici in hotelurile din zona.

hotel_2.jpg2. Care au fost pasii pe care i-ati parcurs pentru atingerea nivelului de The Most Popular Hotel in Constanta pe TripAdvisor prin punctajele acordate de vizitatori si review-urile scrise de acestia?

Stefan Gogota: La aceasta intrebare ar fi mult de raspuns, ca sa cuprind toata activitatea si toti pasii din Vara lui 2008 pana astazi. Daca ar fi sa ma rezum la cativa dintre cei mai importanti as mentiona, asa cum am facut-o si mai sus, ca primi pasi:

1. Avand o asa infrastuctura si spatii de cazare de exceptie cum este Cladirea Chérica, am stabilit strategii si obiective de management si marketing care sa permita construirea acelor servicii de exceptie care sa se ridice la nivelul dotarilor si confortului oferit de Cladirea Chérica, Servicii unice, diferentiate si nu copiind ceea ce se face la alte hoteluri din zona.

2. Apoi un alt pas important a fost construireaunei echipe competente si dedicate care sa poata impreuna sa raspunda acestor nevoi de a pune in practica servicii personalizate, atat de importante in fidelizarea unei clientele pretentioase dar selecte.

3. Un alt pas important a fost chiar atragerea si fidelizarea acelei categorii de oaspeti in special de tip Business si Diplomatic si cand spun Diplomatic ma refer aici la relatiile privilegiate pe care Familia Sturdza prin Principele Serban Dimitrie Sturdza, proprietarul hotelului, le arecu lumea diplomatica in special din Bucuresti, relatii prin care la Hotel am avut onoarea sa gazduim o serie de evenimente in cadrul carora am avut distinsi oaspeti din randul Personalitatilor de Stat si din Lumea Diplomatica, (se poate consulta lista cu distinsii oaspeti la www.Chérica.ro sectiunea guestbook).

hotel_3.jpg3. Ce strategie ati abordat pentru traversarea perioadei de recesiune economica?

Stefan Gogota: In primul rand as vrea sa subliniez faptul ca nu fac parte din aceia care vorbesc mult despre perioada de criza pe care inca o traversam. Am adoptat o pozitie de ignorare a crizei si a recesiunii, concentrandu-ma pe ceea ce am de facut, am continuat sa mentin sus standardul serviciilor, si nu sa renunt la o parte din elementele care contruiesc serviciile noastre atat de apreciate de oaspetii de tip business, care ne calca pragul. Astfel, daca oaspetii pe care tocmai i-ai fidelizat, vor observa ca incepi sa faci economie si sa le dai dotari si consumabile mai ieftine si/sau de o calitate mai proasta, risti sa-i pierzi. A fost si este poate strategia de baza in traversarea acestei perioade dificile, pastrarea standardelor, fara scaderea semnificativa a tarifelor. Peste tot in economie, mai ales unde se fac servicii, calitatea a scazut odata cu criza. Desigur, pentru unii parteneri loiali, discounturile au fost sensibil ajustate, acestia avand un numar mare de cazari pe luna in hotelul nostru si prin acest gest am incercat sa vin in sprijinul lor ca sa-i pastrez si sa-i sustin, dar asta numai pentru anumiti parteneri si nu s-a rasfrant asupra politicii de preturi a hotelului. In opinia mea, scaderea abrupta a tarifelor in perioada de criza nu este o solutie benefica si poate duce la dezechilibre grave in ceea ce in industria hoteliera este cunoscut sub numele de ,,revenue management". Nu in ultimul rand, as mentiona ca pastrarea acestor standarde in ultimele 7-9 luni, ne-au adus clienti noi, oamenii de busniness din tarile occidentale care au afaceri in zona litoralului si care vin la noi din alte hoteluri din zona din cel putin doua motive: la aceste hoteluri o parte a serviciilor poate nu mai sunt aceleasi ca acum un an; la Hotel Chérica pentru o diferenta incepand de la doar 25 EURO primesc mult mai mult. Prin urmare la Hotel Chérica raportul calitate/pret este unul de exceptie. In ceea ce priveste standardele poate le vom detalia cu o viitoare ocazie pentru ca este mut de vorbit despre universul detaliilor dintr-un hotel, care la un loc, fac ca cel ce ne-a calcat pregul sa se simta ca un oaspete cu nume, preferinte, tabieturi, pe care noi i le cunoastem si i le respectam si nu un numar... intr-una din sutele de camere intr-un hotel standardizat de retea.

4. Cum ati descrie parteneriatul cu Concept Hotels?

Stefan Gogota: Parteneriatul cu Concept Hotels l-as descrie ca pe o parte integranta a deschiderii si inceputurilor Hotelului Chérica, deoarece o buna parte a dotarilor cu care am pornit la drum provin din portofoliul Concept Hotels si aici as aminti; seifurile din camere, gama de cosmetice PRIJA si alte dotari si obiecte care si acum ne sunt foarte utile si au o calitatede exceptie.

Apreciem in continuare eforturile echipei de la Concept Hotels pentru a pune la dispozitia hotelurilor dotari si sisteme inovatoare si de de exceptie printre care as aminti sistemul ,,press & wash" care mi se pare foarte potrivit atat pentru economisirea cosmeticelor cat si pentru pastrarea nivelului inalt de calitate a acestora. Speram ca in anul 2010 sa-l putem testa si noi in cateva camere.

5. Ce planuri si strategii aveti pentru 2010?

Stefan Gogota: Ca principala strategie pentru 2010 as mentiona pastrarea ritmului de crestere prin fidelizarea si cooptarea a cat mai multe companii straine care au periodic afaceri in zona litoralului, si aici as mentiona importante companii de Handling din cadrul Aeroportului Mihail Kogalniceanu din Constanta, importante companii de Shipping care activeaza in Portul Constanta si o serie de companii foarte importante care dezvolta proiecte legate de Energia Eoliana in zona Dobrogei.

O alta importanta strategie pentru acest an ar fi dezvoltarea unui departament de Conference & Events prin intermediul caruia sa putem gestiona mai multe evenimente si de o amploare mai mare. Si nu in ultimul rand. ca strategie pentru 2010 ar fi dezvoltarea unor activitati comune de marketing impreuna cu Concept Hotels pe care as vrea sa le stabilim impreuna.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii