Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:59 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Lucrări de 122 de milioane de lei Podurile CFR de peste Dunăre, de la Feteşti şi Cernavodă, închise pentru reparaţii

ro

29 Jul, 2014 00:00 14694 Marime text
Asocierea Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare a câştigat licitaţia organizată de CFR pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmând să dureze 23 de luni. Pentru licitaţia din 25 februarie, în vederea atribuirii contractului „Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 și km 165+817, linia CF București - Constanța“, au depus oferte patru agenţi economici: asocierea Arcada Company - Metabet C.F. - SC Compania Construcții Feroviare, asocierea Strabag - Tancrad, Consinit şi asocierea Azvi - Straco Grup.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat, luni, cu asocierea Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare un contract de 122,6 milioane de lei fără TVA, pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre, durata de execuţie a lucrărilor fiind stabilită la 23 de luni. „Data de începere a lucrărilor nu va depăşi cu mai mult de 42 de zile data primirii de antreprenor a acordului contractual“, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA. Pentru repararea celor două poduri, inclusiv viaductele de acces, este necesară închiderea alternativă a circulaţiei feroviare pe cele două fire. „În această situaţie, pentru a menţine condiţiile normale de desfăşurare a traficului feroviar, se pun în funcţiune podurile vechi «Anghel Saligny» în perioada executării lucrărilor la podurile noi“, se anunţă în comunicatul companiei.

Peste 300 de fisuri în structura celor două poduri

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat, încă de anul trecut, că va închide pentru mai mulţi ani podurile de cale ferată peste Dunăre (km 152+149 şi km 165+817), în vederea realizării unor lucrări de reabilitare. Mai exact, este vorba despre podurile de la Feteşti şi de la Cernavodă, care au peste 300 de fisuri în structură şi pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare. Din cauza uzurii extrem de mari a suprastructurii feroviare, trenurile circulă acum cu o viteză de numai 30 de kilometri pe oră, ajungând la destinaţie cu aproape un sfert de oră întârziere, deşi, teoretic, ambele poduri au fost proiectate pentru o viteză de 140 de kilometri la oră. „În timpul lucrărilor de reabilitare, care se vor executa pe cele două poduri de cale ferată peste Dunăre, circulaţia trenurilor va fi închisă în perioadele prevăzute în graficul de execuţie. Lucrările de reabilitare a celor două obiective au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţa pe calea ferată fiind o prioritate permanentă a companiei“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Oana Brânzan, şef Serviciu Comunicare în cadrul CFR SA. De asemenea, ca urmare a realizării lucrărilor de reabilitare propuse, cele două poduri feroviare vor putea fi utilizate fără restricţii semnificative de viteză şi tonaj, ceea ce va conduce la reducerea timpului afectat transportului şi la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă în transportul feroviar pe sectorul Bucureşti - Constanţa. Prin urmare, în viitorul apropiat, CFR SA va trebui să găsească ruta pe care vor fi redirecţionate trenurile în perioada lucrărilor. În acest context, directorul Diviziei Infrastructură din cadrul Regionalei CFR Constanţa, Dorin Maier, a menţionat că a solicitat Companiei Naţionale CFR SA să redeschidă circulaţiei o porţiune din vechiul Pod „Anghel Saligny“: „Pe Podul «Anghel Saligny» se poate circula în condiţii de siguranţă“.

Cele două poduri, construite timp de zece ani

„Podurile noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă au fost proiectate de către un colectiv de specialişti din cadrul ISPCF Bucureşti (n.r. Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate), special constituit. Studiile efectuate pentru alegerea amplasamentului şi a soluţiilor constructive s-au desfăşurat pe o perioadă de peste zece ani şi au fost realizate în colaborare cu specialişti şi cercetători din domeniul apelor. Antreprenorul general al podurilor noi de cale ferată de la Borcea şi Cernavodă a fost Centrala de Construcţii Căi Ferate Bucureşti. Tablierele metalice au fost uzinate de către Întreprinderea de Poduri Metalice Piteşti, IMUT Moreni, Combinatul Metalurgic Bocşa şi Şantierul Naval Galaţi. Lucrările de construcţie a podurilor au început în anii 1976-1977 şi au fost finalizate în 1986, când a fost inaugurat Podul Borcea, respectiv în anul 1987, când a fost inaugurat podul Cernavodă“, a declarat Oana Brânzan. Reprezentantul companiei a precizat că starea tehnică actuală a podurilor dunărene nu pune în pericol siguranţa circulaţiei. „Introducerea în programul de reabilitare cu finanţare europeană a fost necesară pentru remedierea defectelor apărute în perioada de exploatare trecută şi aducerea acestora în parametrii de funcţionare corespunzători tronsonului Bucureşti - Constanţa“, a mai spus Oana Brânzan.

Până în prezent, la podurile dunărene noi nu au mai fost executate lucrări de reparaţii capitale sau de reabilitare, intervenţiile companiei constând doar în realizarea lucrărilor de întreţinere. Contactul „Consultanţă în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii, aferentă «Lucrărilor de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti - Constanţa, SRCF Constanţa»“ a fost câştigat de asocierea formată din SC Obermeyer Proiectare Bucureşti SRL, SC Vio Top SRL şi Obermeyer Planen + Beraten GmbH München, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii