Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:58 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Rezultate Q1 Generali Asigurari si ARDAF

ro

18 May, 2010 20:26 2196 Marime text

mariekovarova.jpgGenerali Asigurări a înregistrat în primul trimestru un volum total de prime brute subscrise de 114,5 milioane lei

· Creşteri de două cifre pentru: asigurările de incendiu pentru riscuri industriale, asigurările de locuinţă, accidente, RCA şi Carte Verde

  • Luna martie a înregistrat vânzări cu 14% mai mari faţă de luna martie a anului 2009

Bucureşti, 18 mai 2010. Generali Asigurări a înregistrat în perioada ianuarie-martie 2010 un volum total de prime brute subscrise de 114,5 milioane lei, în uşoară descreştere (-4,7%) faţă de primul trimestru al anului 2009 (120,1 milioane lei). Luna martie a reprezentat prima lună de creştere din 2010, volumul primelor brute subscrise fiind cu 14% mai mare faţă de luna martie a anului 2009, semn că vânzările intră pe un trend ascendent.

Deşi asigurările generale au înregistrat per ansamblu o scădere uşoară (-3%; 93,4 milioane lei), au existat segmente de business care au înregistrat creşteri de două cifre: asigurările de incendiu pentru riscuri industriale (+42%), cele de locuinţă (+11,4%), accidente (+65%) şi RCA şi Carte Verde (+12%). Creşterea semnificativă pe asigurările de accidente se datorează în mare parte conversiei de business dintre RAI şi Generali Asigurări, pentru asigurările de călătorie în străinătate, efectuată la începutul acestui an.

„Scăderea mare a pieţei auto şi a celei de leasing au avut un impact negativ decisiv asupra segmentului CASCO la nivel de piaţă, iar Generali nu a făcut excepţie, chiar dacă impactul nu a fost liniar. Din fericire, am reuşit să echilibrăm balanţa prin concentrarea pe alte produse cu potenţial de dezvoltare şi în perioada următoare. Spre exemplu, suntem foarte mulţumiţi de rezultatele înregistrate pe segmentul de asigurări de locuinţă, iar un rol important l-a avut şi campania de susţinere a produsului Eurocasa Completa Plus, care a avut un impact foarte bun. Dincolo de strategie şi implementare, pe o piaţă puternic competitivă, succesul acestei campanii ne arată că Generali are unul dintre cele mai bune produse de pe piaţă pe segmentul de asigurări complete de locuinţă", a explicat Marie Kovářová, Director General Generali Asigurări.

Asigurările de viaţă au înregistrat un volum total de prime brute subscrise de 20,9 milioane lei. Deşi volumul de prime brute subscrise a scăzut cu 12%, numărul poliţelor încheiate în primul trimestru a crescut cu 25% comparativ cu perioada similară a anului 2009, iar rata de retenţie a clienţilor a fost foarte bună. Motivul principal al scăderii primelor brute subscrise pe segmentul de viaţă l-a constituit diminuarea valorii primei medii de asigurare. Strategia pe segmentul de viaţă a fost schimbată, în sensul că produsele deja existente au fost repoziţionate, s-au creat şi altele noi, astfel încât oferta de produse să fie adaptată noilor condiţii financiare care au condus la scăderea puterii de cumpărare a românilor.

Avem în plan revenirea în forţă pe asigurări de viaţă începând cu cel de-al doilea trimestru şi susţinerea lor puternică până la sfârşitul anului. Chiar avem în desfăşurare în prezent o campanie dedicată de marketing şi vânzări, ale cărei prime semnale ne dau încredere că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivului de creştere pe segmentul asigurărilor de viaţă", a explicat Kovářová.

Forţa proprie de vânzare a Generali Asigurări a reuşit să aducă 50% din volumul total de prime brute subscrise, cu 11% mai mult faţă de primul trimestru al anului 2009. Compania a investit continuu în echipa de vânzări, prin programe de training specializate şi prin activităţi menite să crească vizibilitatea brandului Generali la nivel local. Aceeaşi strategie va fi urmărită pe tot parcursul anului 2010.

Pentru 2010, compania estimează o creştere peste ritmul pietei.

„Pentru anul acesta, urmărim o creştere sănătoasă şi profitabilă pe toate segmentele de business şi o evoluţie generală a volumului de prime brute subscrise peste nivelul general estimat al pieţei. Vom fi în continuare foarte atenţi la parametrii de profitabilitate şi la creşterea segmentului de retail din portofoliul de clienţi, precum şi la consolidarea segmentului corporate, care are potenţial ridicat de dezvoltare", a declarat Marie Kovářová. „Chiar dacă avem semnale timide în ceea ce priveşte revenirea economică a României, credem că aplicând măsurile potrivite contextului vom reuşi să ne îndeplinim obiectivele".

Rezultatele Grupului Generali - I trimestru 2010

Generali Group a înregistrat o creştere semnificativă a profitului net, ajungând la 527 milioane euro (faţă de 104 milioane euro în T1 2009). Volumul de prime brute subscrise a fost de 20,9 miliarde euro (+16,2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2009). Asigurările de viaţă au evoluat până la 14,2 miliarde euro (+25.7%). Segmentul non-viaţă s-a menţinut la valoarea din T1 2009, respectiv 6,6 miliarde euro.

Cesare Geronzi, Preşedintele Consiliului de Administraţie Generali Group - "Deşi climatul macroeconomic a rămas unul dificil, Grupul Generali a reuşit să încheie primul trimestru cu o creştere solidă, intensificând strategia pe termen lung şi programul de diversificare a operaţiunilor sale, atât din punct de vedere geografic, cât şi pe sectoare. Aceste rezultate recompensează înclinaţia spre inovare şi competitivitate a Grupului, reflectând abilitatea sa de a-şi îmbunătăţi profitabilitatea şi de a veni în întâmpinarea aşteptărilor unei clientele diverse. Generali s-a concentrat pe creşterea business-ului său tradiţional de economisire pentru a răspunde competiţiei internaţionale în creştere şi pentru a putea opera într-un mediu supus crizelor neaşteptate, ce rezultă într-o nevoie crescută de securitate din partea clienţilor. Grupul poate continua să stabilească ţinte ambiţioase, din poziţia unei organizaţii formate din oameni care pot face faţă celor mai mari provocări".

stanislavuma.jpgArdaf a înregistrat profit în primul trimestru şi un volum total de prime brute subscrise de 82,9 milioane lei

· Creşteri pentru asigurările de incendiu şi alte calamităţi naturale, asigurările de răspundere civilă şi CASCO

· Diversificarea portofoliului de produse, alături de menţinerea companiei pe profit reprezintă principalele ţinte strategice ale managementului Ardaf în 2010

Bucureşti, 18 mai 2010. Ardaf a înregistrat în perioada ianuarie-martie 2010 un volum total de prime brute subscrise de 82,9 milioane lei, cu 9,8% mai mic faţă de primul trimestru al anului 2009. Luna martie a reprezentat prima lună de creştere, înregistrând vânzări cu 8% mai mari faţă de perioada similară a anului 2009. De asemenea, compania a revenit pe profit în perioada ianuarie-martie.

Segmentele de business care au înregistrat evoluţii remarcabile au fost: răspundere civilă (+15,7%), asigurările de incendiu şi alte calamităţi naturale (+10%) şi CASCO (+4,2%).

O realizare a primului trimestru a constituit-o echilibrarea portofoliului. Astfel, asigurările de incendiu şi-au crescut ponderea de la 4% la 5%. De asemenea, segmentul CASCO a ajuns la o cotă de 29% din total portofoliu (cu 4 puncte procentuale în plus faţă de T1 2009). În schimb, ca urmare a implementării strategiei de dezvoltare echilibrată, ponderea segmentului RCA s-a diminuat la 61% din totalul portofoliului, faţă de 67% în perioada similară a anului trecut.

„Anul 2009 a fost anul schimbării pentru Ardaf, perioadă în care am reuşit să pregătim terenul pentru o creştere sănătoasă. Iată că în primul trimestru avem deja primele semne pozitive ale strategiei adoptate, atât în ceea ce priveşte îmbunătăţirea parametrilor de profitabilitate, cât şi în ceea ce priveşte implementarea unui portofoliu de produse echilibrat. De asemenea, ne-am concentrat şi o vom face şi în continuare în direcţia îmbunătăţirii calităţii serviciilor precum şi a consolidării reţelei de distribuţie", a declarat Stanislav Uma, Preşedinte Directorat şi Director General Ardaf.

Pentru 2010, Ardaf îşi propune continuarea procesului de echilibrare a portofoliului de produse, îmbunătăţirea parametrilor de profitabilitate şi optimizarea serviciilor oferite clienţilor. În ceea ce priveşte obiectivele de vânzări, atenţia se va concentra în mod special pe CASCO şi pe liniile de business non-auto. „Spre exemplu, produsul dedicat IMM-urilor lansat anul trecut are mare potenţial de dezvoltare. De asemenea, asigurarea de locuinţă va fi un segment important pentru noi în 2010", a adăugat Stanislav Uma. În ceea ce priveşte strategia de distribuţie, vor continua investiţiile în pregătirea forţei proprii de vânzări, în consolidarea relaţiei cu brokerii şi extinderea reţelei de parteneri.

„Semnalele primite din piaţă începând cu luna martie ne dau încredere că vom reuşi să ne îndeplinim obiectivele de business pentru 2010. Avem în vedere în continuare o creştere sănătoasă printr-o echipă proprie de vânzări puternică, o relaţie bună cu brokerii şi un portofoliu echilibrat de produse. De asemenea, o să implementăm un nou sistem centralizat de management al daunelor, ca parte a unui proiect mai amplu de îmbunătăţire a serviciilor Ardaf, care să se reflecte în mod direct asupra îmbunătăţirii timpului de rezolvare a solicitărilor. În paralel, vom continua programele de training specializate pentru angajaţii Ardaf, astfel încât să putem răspunde la cel mai înalt nivel nevoilor clienţilor noştri şi să avem capacitatea necesară pentru a răspunde oportunităţilor din piaţă", a concluzionat Stanislav Uma.

[label]Rezultate Q1 Generali Asigurari si ARDAF[/label] 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii