Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
02:06 21 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

sfaturimedicale.ro Simptome care trădează lipsa de vitamine

ro

26 May, 2015 00:00 575 Marime text


Vitaminele sunt esențiale metabolismului oricărei ființe umane. Când ele sunt insuficiente, corpul nostru emite semnale de alarmă. Aflați în continuare care sunt cele mai comune simptome ale deficitului de vitamine.

Vitaminele sunt substanțe nutritive indispensabile bunei funcționări a organismului. Ele intervin în mici concentrații în numeroase procese vitale. În majoritatea cazurilor, organismul nostru este incapabil a le sintetiza singur. Vitaminele sunt asigurate prin alimentație. Acest lucru este cu atât mai important de reținut cu cât, în prezent, mâncăm din ce în ce mai multe alimente procesate industrial care ne aduc din ce în ce mai puține vitamine. Lipsa cronică de vitamine nu ne îmbolnăvește imediat, dar ne face vulnerabili anumitor disfuncții organice, iar pe termen lung în fața bolilor. Când carențele de vitamine sunt importante, organismul reacționează trimițând semnale de alarmă. Iată 5 semne care trădează lipsa unor vitamine:

Crăpăturile la comisura buzelor

Fisurile și durerile la colțurile gurii pot fi foarte supărătoare și jenante în viața de zi cu zi. Simplul fapt de a mânca sau a bea poate fi un chin pentru persoanele cu astfel de probleme, ca să nu mai vorbim despre cât de jenantă ar putea deveni o întâlnire sau un sărut.

Crăpăturile la comisura buzelor traduc o [Glossary Link] carență de fier, zinc și vitaminele B3, B2 și B12.

Remediul: mâncați pui, somon, ton, ouă, roșii coapte la soare, arahide și leguminoase precum lintea, mazărea, fasolea. Combinați aceste alimente cu legume precum brocoli, ardei, conopidă.

Erupții cutanate, piele uscată și descuamată, căderea părului

Aceste probleme semnalează o lipsă acută de vitamina B8, care apare în cazul unei alimentații bogate în avidină (proteină prezentă în albușul de ou, care consumă multă vitamina B8).

Remediul: consumați ouăle bine preparate termic (pentru a absorbi avidina), mâncați somon, avocado, ciuperci, conopidă, soia, nuci, zmeură și banane.

Articolul integral îl puteți citi pe sfaturimedicale.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii