De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
06:00 27 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Idei pentru cină Şi totuşi, puteţi mânca şi după ora şase

ro

06 Jun, 2015 00:00 994 Marime text
Dacă aveți probleme cu greutatea și ați consultat un nutriționist, suntem convinși că vi s-a spus cel puțin o dată: „Nu mânca după şase seara dacă nu vrei să te îngraşi”! Cu toate astea, există nutriționiști care nu sunt de acord cu acest îndemn, deoarece, în opinia lor, chiar şi când vrei să slăbeşti nu e indicat să sari peste cină. Trebuie însă să ţii cont de anumite reguli: cina trebuie să asigure 15-29% din necesarul zilnic de calorii, să conţină cele mai puţine calorii dintre cele trei mese principale şi nu trebuie să cuprindă alimente grele, bogate caloric. În plus, trebuie avut în vedere că cina este ultima masă a zilei şi trebuie să conţină o porţie de proteine şi puţine grăsimi. Masa de seară nu trebuie să fie extrem de consistentă. În plus, dacă nu ai mâncat în timpul zilei, trebuie să mănânci, fie că e seară, fie că e dimineaţă.

Printre alimentele care nu se depun dacă le consumați după ora șase seara se numără fructele, legumele, lactatele degresate sau cerealele integrale. Fructele sunt bogate în fibre şi pot controla senzaţia de foame. În plus, fructele proaspete conţin o mare cantitate de apă, astfel că vă veţi sătura destul de repede, cu puţine calorii. Cele mai indicate fructe înainte de culcare sunt bananele, deoarece conţin triptofan, un aminoacid care vă ajută să vă liniştiţi şi să dormiţi mai bine. Alte fructe bogate în fibre sunt portocalele, perele, merele şi fructele de pădure. Legumele au acelaşi efect ca şi fructele, deoarece conţin o cantitate importantă de apă şi fibre. Fasolea, lintea, mazărea şi broccoli sunt surse importante de fibre. Cartofii şi soia au acelaşi efect ca bananele, deoarece conţin triptofan.

Lactatele degresate sunt foarte bune în curele pentru slăbit datorită calciului, care stimulează metabolismul şi arde grăsimile, ducând în acest fel la scăderea în greutate. Studiile făcute pe şoareci de laborator au dovedit că un aport crescut de calciu determină intensificarea arderilor cu până la 27%. Calciul pătrunde în celulele adipoase şi determină repunerea lor în circulaţie, ducând la accelerarea eliminării lor. Potrivit „Huffington Post”, organismul nostru arde de două ori mai multe calorii prin descompunerea cerealelor integrale (decât a celor procesate), în special a celor bogate în fibre, precum ovăzul şi orezul brun.

Ti-a placut articolul?

Comentarii