De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
05:53 30 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Despre carbohidraţi şi fibre

ro

13 May, 2016 00:00 426 Marime text

 
Carbohidraţii (hidraţi de carbon/glucide) sunt furnizori de energie ai corpului şi se găsesc aproape exclusiv în vegetale. Carbohidraţii sunt simpli (cu o structură moleculară simplă şi deci rapid asimilaţi, cauzând fluctuaţii rapide ale zahărului din sânge) sau complexi, aceştia din urmă având o structură moleculară complexă, un timp de digestie mai lung şi eliberare lentă de energie, stabilizând zahărul din sânge. Carbohidraţii simpli se găsesc în alimente precum fructe, miere, lapte şi în zahăr, iar ceilalţi în legume şi cereale. Este indicat a se consuma carbohidraţi nerafinaţi (pâine integrală, dulciuri fără zahăr, legume proaspete şi nu conserve). Anumite diete impun limitarea şi chiar eliminarea carbohidraţilor, precum fursecurile, prăjiturile, gogoşile, pâinea albă din dietă.
 
Fibrele dietetice sunt tot o formă de carbohidraţi, ele reţin apa, elimină colesterolul, previn constipaţia şi păstrează tractul digestiv curat şi sănătos. Alimentele bogate în fibre insolubile includ cereale integrale, varză, sfeclă, morcovi, varză de Bruxelles, conopidă, napi şi coajă de mere. Alimentele bogate în fibre solubile includ tărâţe de ovăz, făină de ovăz, fasole, mazăre, tărâţe de orez, orz, citrice şi căpşuni. Persoanele care consumă în exces carne, lapte şi pâine albă se confruntă frecvent cu constipaţia, deoarece alimentaţia lor este săracă în fibre.

Ti-a placut articolul?

Comentarii