Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
04:53 30 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Consumă alimente sănătoase de Crăciun

ro

23 Dec, 2015 00:00 1210 Marime text
Cu ocazia sărbătorilor, alimentele grase, precum sarmalele, piftia sau cozonacii, devin din ce în ce mai tentante. În sezonul de iarnă organismul are nevoie de mai multă energie, însă alimentele consumate ar trebui să conţină cât mai puţine calorii.

În acest context, se recomandă peştele, ce conţine niveluri ridicate de vitamina D, care ar putea ajuta la creşterea cantităţii de serotonină, unul dintre neurotransmiţătorii responsabili cu buna dispoziţie. Deficitul acestei vitamine din lunile de iarnă se numără printre cauzele tulburării afective sezoniere.

Pe de altă parte, consumul frecvent de citrice apără organismul de răcelile din timpul iernii. O singură portocală oferă organismului mai mult decât 100% din necesarul zilnic recomandat de vitamina C, dar şi alţi nutrienţi, precum acid folic, vitamina B, fibre şi potasiu, care vă ajută să vă păstraţi sănătatea inimii.

Şi ciupercile sunt bogate în vitamine, proteine, minerale, precum fier, potasiu, cuprul, zinc, seleniu, magneziu, fosfor şi calciu. Ele îmbunătăţesc sistemul imunitar şi combat stările de epuizare fizică. Dovleceii sunt săraci în calorii şi glucide, dar bogaţi în hidraţi de carbon, magneziu, potasiu, amidon, fosfor, calciu şi vitamine. Din acest motive, dovleceii sunt recomandaţi în alimentaţia diabeticilor şi supraponderalilor, iar sucul de dovlecei este indicat persoanelor care au lipsă de calciu.

Şi leguminoasele, precum fasolea, lintea, mazărea, ar trebui să se numere printre alimentele consumate pe timp de iarnă, întrucât sunt bogate în substanţe nutritive importante. Gustul acestora este foarte plăcut, iar după consumul lor se instalează rapid o senzaţie de saţietate. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii