Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
11:03 23 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Fasolea neagră, în topul celor mai bune alimente pentru creier, inimă şi slăbit

ro

07 Sep, 2015 00:00 631 Marime text
Fasolea neagră este un aliment foarte sănătos şi bogat în substanţe nutritive, fiind menţionată în topul celor mai bune alimente pentru creier, inimă şi slăbit. Toate tipurile de fasole sunt surse bune de fibre, însă cele negre sunt mai des recomandate pentru consum, deoarece conţin cantităţi mari de antioxidanţi. Datorită lor, circulaţia estradiolului, o formă de estrogen care creşte riscul apariţiei cancerului la sân, este blocată, iar riscul de a suferi de această boală este diminuat. De asemenea, femeile care consumă boabe de fasole în mod constant prezintă un risc mai mic de a suferi de cancer la sân, spre deosebire de cele care mănâncă rar sau chiar deloc acest aliment.
 
Antioxidanţii din boabele de fasole întârzie procesul de îmbătrânire, accelerează refacerea celulelor şi ajută sistemul imunitar să lupte cu bolile în general. Fasolea neagră reprezintă şi o sursă importantă de magneziu, mineral care ajută la menţinerea unei tensiuni arteriale echilibrate, dar şi la stabilizarea fierului în organism, prevenind astfel anemia. Totodată, fasolea neagră are şi un conţinut bogat de proteine şi unul scăzut de grăsimi. Este şi una dintre cele mai bune surse de molibden, substanţă ce contribuie la metabolizarea glucidelor şi a grăsimilor. Datorită conţinutului în fibre solubile, boabele de fasole neagră favorizează scăderea colesterolului, stabilizează nivelul zahărului din sânge şi stimulează procesul de digestie.
 
Toate tipurile de fasole sunt bune pentru inimă, dar niciuna nu are şi puteri asupra sănătăţii creierului aşa cum are fasolea neagră. Potrivit nutriţionistei Rovenia M. Brock, cunoscută ca Dr. Ro, fasolea neagră are rolul unui combustibil pentru creier, deoarece este extrem de bogată în antocianozide, antioxidanţi foarte puternici care contribuie la îmbunătăţirea circulaţiei capilare şi a funcţiilor creierului. Conţinutul bogat în fibre prin care se remarcă fasolea neagră face ca persoană care o consumă să simtă mult mai repede senzaţia de saţietate.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii