Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
10:58 17 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente relaxante care induc somnul

ro

29 Mar, 2015 00:00 850 Marime text
Somnul de calitate contribuie la sănătatea mentală şi fizică, la calitatea şi siguranţa vieţii în general. În timpul repaosului din timpul somnului, creierul se pregăteşte pentru ziua următoare, organele interne îşi încetinesc funcţiile şi au posibilitatea de a se reface, ca urmare a activităţii de peste zi. De asemenea, somnul este vital pentru creşterea şi dezvoltarea copiilor.
 
Lipsa acestuia duce la scăderea sistemului imunitar, el fiind influenţat de alimentaţie. Serotonina şi melatonina sunt hormoni secretaţi în timpul nopţii, au rol de neurotransmiţători, încetinesc traficul nervos şi activitatea cerebrală. Triptofanul este un aminoacid pe care creierul îl foloseşte pentru a produce neurotransmităţorii care induc relaxarea şi somnul. Printre alimentele care ajută la îmbunătăţirea somnului se numără produsele lactate, deoarece acestea au un conţinut mare de proteine şi implicit de triptofan. Laptele, iaurtul şi brânza pot fi un stimulent bun pentru un somn liniştit.
 
Cerealele integrale conţin magneziu şi carbohidraţi, care au efect relaxant şi activează anumite linii metabolice ce ajută la inducerea unui somn mai liniştit. Carnea de pasăre, în special cea de curcan, are un conţinut foarte mare de triptofan. Totodată, bananele, seminţele de dovleac şi de floarea soarelui sunt recomandate pentru un somn liniştit. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii