Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:22 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Submarinul "Delfinul", scos de la naftalină în dana militară a portului Constanța (video)

ro

06 Aug, 2015 14:52 6389 Marime text
 
Submarinul "Delfinul", singurul rămas în dotarea flotei de război a Forțelor Navale Române face, în fiecare an, deliciul publicului vizitator de Ziua Marinei. Fiind în conservare de ani de zile, din cauză că bateriile nu mai pot fi reîncărcate, monstrul este tractat cu remorchere, în fiecare an, din dana unde zace, către acostamentul unde turiștii îl pot vizita.
 
„Delfinul” este un submarin de atac, construit în 1985, în plin Război Rece, în șantierele navale ale Uniunii Sovietice, și beneficia de cele mai avansate echipamente și tehnologii de luptă. La vremea respectivă, era cea mai modernă și mai complexă armă din dotarea forțelor armate române. Submarinul are 70 de metri lungime, 10 metri lățime şi poate transporta 18 torpile şi 24 de mine marine. Membrana de cauciuc special care acoperă corpul navei absoarbe undele sonarului și o face, astfel, „invizibilă”.
 
 
Mai mult, „Delfinul” putea parcurge 700 de kilometri pe sub apă în liniște deplină și putea rămâne scufundat zece zile la rând. Practic, submarinul este depistat de către navele inamice doar în momentul în care lansează o torpilă. Vânătorul de submarine nucleare din Portul Constanţa este unul dintre cele mai moderne din Marea Neagră.
 
„Delfinul” a efectuat ultima lui scufundare acum 18 ani, în 1995. După această misiune, acumulatorii, piese esențiale pentru funcționarea unui submarin, s-au epuizat, iar nava a devenit neoperațională. Chiar și așa, cu submarinul tras la cheu, cei 50 de marinari din echipaj îngrijesc vasul ca și cum ar urma să plece în misiune în orice moment.
 
În ciuda importanţei strategice pe care „Delfinul” ar putea să o aibă în Marea Neagră, nici un ministru al Apărării din 1995 şi pînă în prezent nu a alocat cele 20 de milioane de euro necesare pentru repararea submarinului. Din această cauză, „Delfinul” a ajuns un simplu obiect de inventar, ce-i drept, cel mai scump din România. Submarinul mai părăseşte dana de acostare doar o dată pe an, de Ziua Marinei, când este adus, alături de navele operaționale ale flotei, pentru a fi admirat de turiști.



Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii