Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:35 22 01 2018 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Proiectul VISE, desfăşurat de ISJ Constanţa, a ajuns la final

ro

28 Mar, 2012 19:15 922 Marime text

Proiectul VISE (Valorizarea Inovaţiei în Suportul Educaţional - Centre de Educaţie şi Producţie Media pentru Prevenirea Abandonului Şcolar) a ajuns la final.

Proiectul transnaţional a fost implementat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa, în parteneriat cu IRSCA Gifted Education - partener naţional; Unione degli Assessorati alle politiche socio-sanitarie e del lavoro - partener transnaţional (Italia); Expert Italia - partener transnaţional (Italia); The Animation Workshop - partener transnaţional (Danemarca). Perioada de implementare a proiectului a fost de 14 de luni, de la 1 ianuarie 2011 până la 31 martie 2012. Obiectivul principal: promovarea şi înfiinţarea de programe educaţionale inovative pentru a creşte interesul pentru educaţie şi pentru a menţine în sistemul educaţiei tinerii vulnerabili la abandonul şcolar. În cadrul proiectului 48 de profesori au urmat cursuri de formare (modul de pregătire de bază) în domenii precum psihopedagogia diferenţiată, scrierea curriculei pentru educaţie diferenţiată, managementul schimbării în şcoli. Acestea au inclus iniţierea şi formarea cadrelor didactice în lucrul cu familiile copiilor şi dezvoltarea unor programe de educaţie a părinţilor pentru promovarea interesului faţă de şcoală. Instruirea profesorilor a avut în program şi un modul de pregătire tematică în animaţie (desene animate pe calculator) pentru a-i sprijini în dezvoltarea metodologiilor şi soluţiilor inovative bazate pe resurse multimedia. Şase centre multimedia teritoriale au fost organizate în şase şcoli din judeţ.. Centrele au oferit activităţi de tipul „şcoala după şcoală" care se adresau categoriei vulnerabile la abandonul şcolar în ciclul primar de educaţie. De asemenea, 660 de elevi au fost asistaţi prin acţiuni de prevenire a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.

Ti-a placut articolul?

Comentarii