Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:29 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primul tramvai bibliotecă circulă la Iași

ro

11 Dec, 2015 00:06 1063 Marime text
Cu câteva zile în urmă, la Iași s-a inaugurat „prima bibliotecă în mișcare” din România. Este vorba de un tramvai transformat într-o bibliotecă mobilă. Tramvaiul este pictat pe exterior cu figurile marilor scriitori ai literaturii române. Proiectul aparține Regiei Autonome de Transport Public Iași care a pus la dispoziția Asociației Tramclub Iași tramvaiul. Prin acest proiect s-a dorit încurajarea lecturii, o invitație de a lăsa telefonul mobil sau tableta în repaos pentru câteva minute, sau de ce nu, câteva ore.
 
Demersul este cunoscut oficial sub denumirea de „Biblioteca din tramvai” și îi invită pe ieșeni nu numai să citească cărțile din tramvai, dar să și doneze pentru a mări numărul volumelor ce se vor plimba pe străzile orașului.
 
Potrivit celor de la curierul-iasi.ro, cu 110 ani în urmă, firma AEG din Berlin, ca urmare a câştigării licitaţiei din 18 septembrie 1897, a început construirea şi exploatarea reţelei de tramvaie din Iaşi. La 1 martie 1900 a fost dată în exploatare prima linie, “de la Gară până la Hală. În acelaşi an s-au inaugurat: traseul Păcurari – Hală, linia dintre Hală şi Socola, respectiv Hală şi Nicolina, linia spre Copou (până la Regimentul 13 Dorobanţi), linia Gară – Abator, iar în 1901 a fost dat în exploatare traseul Târgu Cucu – Sărărie, prelungit în 1907 până la Copou prin actuala stradă Triumf. La definitivarea reţelei de tramvai în 1901, Iaşul se situa pe primul loc ca lungime de reţea (17,307 km) între cele cinci oraşe din ţară care au introdus tramvaiul electric între 1894 şi 1901. Structura finală a traseelor era următoarea: linia 1: Copou – Socola, linia 2: Păcurari – Nicolina, linia 3: Gară – Abator, linia 4: Târgu Cucu – Sărărie – Copou.”
 
Ieșenii erau astfel printre primii români care aveau posibilitatea să vadă și să călătorească cu un tramvai electric. Datorită liniilor de tramvai, orașul a suferit schimbări: străzile au fost lărgite și a început și pregătirea pentru electrificare.
 
 
Surse: presaonline.ro, travelnews.md, curierul-iasi.ro
foto: travelnews.md și Ziarul de Iași
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii