Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:17 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Metropole care renunţă treptat la maşini

ro

18 Mar, 2015 14:16 1651 Marime text
Metropola spaniolă Madrid a interzis mare parte din traficul auto pe anumite străzi, iar la începutul acestui an a anunţat extinderea zonei unde nu este permis accesul maşinilor la aproape doi kilometri pătraţi. Riveranilor le va fi în continuare permis să conducă, însă restul şoferilor vor primi amenzi de aproape 100 de euro dacă încalcă regulile. Scopul edililor din Madrid este ca, în următorii cinci ani, să transforme centrul oraşului într-un perimetru exclusiv pietonal. În acest sens, 24 din cele mai aglomerate şi circulate străzi ale Madridului vor fi reamenajate pentru pietoni. O altă măsură, deja adoptată, prevede ca şoferii maşinilor poluante şi murdare să plătească tarife mai mari la parcări.
 
Anul trecut, gradul de poluare a aerului a ajuns la cote foarte ridicate în capitala Franţei, iar atunci primăria a interzis temporar în anumite zone circulaţia maşinilor cu numere pare. Drept rezultate, nivelul de poluare în Paris a scăzut cu circa 30% în cele mai intens poluate zone. Următoarea măsură pe care administraţia pariziană o va lua în ceea ce priveşte traficul va fi interzicerea non-riveranilor de a circula cu maşina în centrul oraşului, pe durata weekendului. În viitor, se ia în calcul extinderea acestei reguli pe toată durata săptămânii. Totodată, până în 2020, edilii vor să dubleze număruş pistelor de biciclete şi să interzică maşinile diesel, iar anumite străzi intens circulate să fie rezervate maşinilor electrice şi altor maşini cu emisii scăzute. De altfel, numărul şoferilor a scăzut semnificativ la Paris: dacă în 2001, 40% din locuitori nu deţineau o maşină, astăzi, procentul a crescut la 60%.
 
Municipalitatea oraşului german Hamburg nu intenţionează să interzică maşinile, ci doar să creeze condiţiile pentru ca locuitorilor să le vină mai uşor să nu conducă. Grünes Netz (Green Network – Reţeaua verde) este numele proiectului care ţinteşte să creeze piste pentru biciclete sau mers pe jos, care să lege toate spaţiile verzi care există în prezent în oraş şi care să ofere locuitorilor oraşului posibilitatea de a se deplasa oriunde doresc fără maşini (inclusiv celor care fac naveta spre locul de muncă, în oraş). Această reţea verde va fi construită în următorii 15-20 de ani şi va conecta parcurile, locurile de joacă, grădinile comunitare, ba chiar şi cimitirele din oraş. În total, 40% din acest al doilea mare oraş al Germaniei va fi acoperit de această reţea verde.
 
Intergral pe totb.ro.
 
Sursa: totb.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Constantean 18 Mar, 2015 14:22 Si cand Ceausescu a facut la fel (o duminica circulau numerele pare, cealalta, impare) au zis toti ca era nebun...uite ca avea dreptate (ca de altfel si in multe alte privinte!). Sunt curios cand o sa se faca ceva pentru a scapa de plaga asta a masinilor si in Constanta (care cred ca e cel mai poluat oras mare din tara - cinste primarului nostru pentru aceasta!)