Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
17:38 25 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Jurnaliștii Sky News, urmăriți penal Susțin în continuare că reportajul este real

ro

18 Aug, 2016 14:10 390 Marime text

 

Jurnaliştii Sky News care au filmat reportajul, din care reieşea că la noi se face trafic cu arme de asalt, sunt aşteptaţi în România. Ei vor da declaraţii în ancheta începută de DIICOT, dacă procurorii din Regatul Unit vor da curs cererii procurorilor români. Jurnaliștii britanici insistă, în continuare, că reportajul este unul real. Mai mult, reporterul Stuart Ramsay a spus că a avut alături de el un consilier militar care l-a asigurat că armele prezentate de presupușii traficanți sunt de asalt. 

Reporterul Stuart Ramsay, cameramanul şi cel care le-a asigurat protecţia în România sunt acuzaţi de răspândire de informaţii false, o infracţiune la adresa securitaţii naţionale. Jurnalistul de la Sky News va fi informat oficial peste câteva zile, când procurorii noştri vor trimite colegilor din Regat cererea oficială, în care solicită trimiterea lui aici pentru audieri.
Reporterul a negat deja acuzaţiile.

„Contactele noastre au dus spre un român care era membru al familiei unei bande de infractori. Nu am avut niciun motiv sa cred că nu era cine pretindea că e. Am avut cu mine un consilier militar, scuze, un fost militar, care era paznicul meu, care a fost soldat. A confirmat că armele erau arme militare şi oamenii cu care ne-am întâlnit aveau experienţă militară”, a spus Stuart Ramsay pe 9 august la Digi24.

Judecătorii de la Curtea de Apel București consideră ca reportajul fals despre traficanții de arme din România aduce prejudicii mari țării noastre.

„Toate aceste acţiuni pe teritoriul României sunt de natură a afecta securitatea naţională a statului român prin inducerea în eroare a autorităţilor europene, a populației din Europa și din România cu privire la posibilitatea autorităţilor de stat române de a gestiona contrabanda cu armament", se arată în motivarea Curții de Apel București.

Între timp, la echivalentul britanic al Consiliului Naţional al Audiovizualului s-au strâns aproape 200 de plângeri împotriva televiziunii Sky News.

Reamintim că ancheta a început după ce postul de televiziune Sky News a difuzat un reportaj din care rezulta că în România traficanţii vând arme militare aduse din Ucraina. Jurnaliştii au lăsat impresia că puştile de asalt ar putea ajunge inclusiv în mânile teroriştilor.


Sursă: Digi 24
Sursă foto: rnews.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii