Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
20:05 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Informaţi-vă înainte de a încheia un contract cu o agenţie de turism!

ro

09 Aug, 2012 16:09 1452 Marime text

Ca urmare a faptului că şi în anul 2012 Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) a primit numeroase reclamaţii privind servicii de transport sau cazare neonorate, chiar dacă au fost făcute rezervări sau au fost achitate avansuri la agenţiile de turism, pentru soluţionarea sesizărilor primite, inspectorii ministerului au verificat situaţiile semnalate şi au fost identificate 177 de agenţii de turism cu nereguli, care au fost sancţionate, după caz, cu suspendarea sau retragerea licenţei de funcţionare.

Pentru siguranţa turiştilor şi o promptă informare publică cu privire la rezultatele acestor verificări, MDRT actualizează permanent şi postează pe site-ul propriu lista agenţiilor de turism licenţiate şi a agenţiilor cu licenţa retrasă de pe teritoriul României (http://www.mdrt.ro/turism/unitati-clasificate). Tot pe site-ul MDRT pot fi consultate unităţile de cazare clasificate, centrele de informare turistică şi lista ghizilor care deţin atestat.

Ai grijă de drepturile tale!

Alte categorii de sesizări înregistrate la minister se referă la calitatea serviciilor turistice prestate în unităţile de cazare, la refuzul operatorilor de a emite chitanţe sau facturi ori la nerespectarea autorizaţiilor de funcţionare.

„Consider că este util pentru turişti să ştie că pot verifica dacă o agenţie de turism deţine licenţă sau nu, dacă un hotel sau o pensiune este clasificată sau nu. Câteva minute petrecute pentru o minimă documentare pot duce la evitarea unor eventuale neplăceri legate de calitatea serviciilor primite. Odată cu susţinerea amplificării procesului de control al unităţilor şi agenţiilor care activează în turism, îi îndemn pe clienţii acestora să utilizeze toate instrumentele pe care le-am pus la dispoziţie pentru protejarea drepturilor lor", a declarat Cristian Bărhălescu, secretar de stat în cadrul MDRT.

Telverde

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului încurajează utilizatorii serviciilor turistice să folosească, pentru a sesiza ministerul atunci când sunt nemulţumiţi de calitatea serviciilor primite, linia telefonică gratuită TelVerde 0800.868.282 (http://mdrt.ro/telverde).

Totodată, MDRT reaminteşte potenţialilor turişti că acceptarea de servicii turistice nefiscalizate are multiple efecte negative asupra economiei româneşti în general şi în special asupra dezvoltării turismului la nivel naţional.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului îşi reafirmă, în acest fel, alături de alte asociaţii şi organizaţii din domeniu, interesul de a promova adoptarea unui comportament etic şi informat în industria de turism, atât din partea furnizorilor, cât şi din partea consumatorilor.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii