Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:29 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Hotnews.ro Cum am luat un mic dejun cu noduri în gât împreună cu Nigel Farage. Mini-interviu despre românii din UK și Brexit

ro

29 Jun, 2016 20:22 2011 Marime text
Nigel Farage, afirmă, într-un interviu pentru HotNews.ro, că nu va pleca din Parlamentul European până la ieşirea efectivă a ţării sale din UE, invocând faptul că este liderul celei mai mari delegaţii de europarlamentari şi că urmează negocieri importante în următorii doi ani. Farage se declara mândru "Curcanul care a votat pentru Crăciun", aluzie la faptul că şi-a sacrificat job-ul de europarlamentar. Liderul euroscepticilor britanici spune că nu se simte responsabil pentru inflamarea discursului rasist, anti-imigranţi, din Marea Britanie după Brexit, pretinzând că situaţia ar fi arătat şi mai rău dacă ţară să ar fi decis să rămână în UE. Modul cum am ajuns să fac un interviu cu Farage este o poveste în sine.

Ştiam de luni că liderul UKIP s-a cazat unde stăteam şi noi, un grup de jurnalişti din vreo zece ţări veniţi la Bruxelles la invitaţia PPE. Le-am spus colegilor că nu prea înţeleg de ce Farage mai stă pe banii europenilor după Brexit. De 17 ani înjură UE pe banii ei, deloc puţini, o situaţie oricum cam aberantă. N-am avut ocazia să-l întâlnesc pentru a-i spune în faţă toate astea până miercuri dimineaţă, chiar înainte să plec spre aeroport.

Cu ochii umflaţi de somn, am coborât pe la 6.30 în restaurantul hotelului Leopold, aflat la o aruncătură de bat de Parlamentul European. Am decis să plec spre aeroportul Zaventem ceva mai repede după atentatul de la Istanbul, convins că vor fi măsuri de securitate sporite care m-ar putea întârzia. La ora aia sala de mese era goală, chelnerii abia începuseră să pregătească micul dejun. M-am trezit nas în nas cu Farage cotrobăind după ceva mâncare, la fel de năuc.

Eram doar noi doi în restaurantul încă pustiu. A urmat o scenă cel puţin stranie. L-am salutat politicos, i-am spus că sunt român, mi-a spus că se bucură să mă întâlnească. I-am spus că nu prea cred asta, i-am explicat că sunt ziarist şi doresc să-mi răspundă la câteva întrebări dacă este de acord. A acceptat pe loc, let's do it.