Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:11 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Când sunăm la 112 şi pentru ce?

ro

10 May, 2016 11:44 4997 Marime text
Există probabilitatea ca fiecare dintre noi să fie nevoit să folosească 112 măcar o dată în viaţă. 112 nu reprezintă doar un număr de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informaţiile vitale pe care le oferiţi. Când o persoană nu este pregătită să anunţe o urgenţă pot apărea frica, panica şi confuzia. Din fericire, dacă o persoană este pregătită şi aplică unele principii şi proceduri de bază, aceasta poate anunţa adecvat o urgenţă. Când sunteţi puşi în faţa unei situaţii de urgenţă, fiţi calmi.
 
Este foarte important să vă concentraţi asupra a ceea ce urmeaza să solicitaţi şi să răspundeţi corect la intrebările puse de operatoare.
 
Evaluaţi situaţia, adunându-vă gândurile, înţelegeţi ceea ce se intamplă.
 
Întrebaţi-vă: Ce trebuie să fac?, apoi treceţi imediat la actiune. Trebuie să evitaţi cu orice preţ panica pentru a putea face faţă situaţiei în mod inteligent. Nu uitaţi că timpul este extrem de preţios în cazul unei urgenţe. Dacă ţineţi cont de aceste sfaturi puteţi contribui la salvarea unei vieţi, puteţi impiedica extinderea unui incendiu în împrejurimi, puteţi preveni o crimă sau o infracţiune şi puteţi contribui la prinderea unui criminal sau infractor.
 
Principalele evenimente pentru care cetăţenii pot apela la 112 sunt:
 
omor
atac armat
atentat
tâlhărie
tulburarea gravă a ordinii si liniştii publice
dezertări
evadări
trafic şi consum de droguri
furturi
accident de circulaţie soldat cu victime
explozii
electrocutări
căderi de la înălţime
surpări de teren
accident grav la metrou
accident de aviaţie
accident feroviar
urgenţe medicale
incendii

salvarea oamenilor, animalelor si bunurilor aflate în pericol
înlăturarea urmărilor accidentelor, catastrofelor şi calamităţilor naturale
transport de apă pentru populația afectată de producerea unor dezastre
evacuarea apei din subsolurile clădirilor sau din fântâni după producerea de inundații
îndepărtarea unor produse poluante
salvări de la înalţime
asanarea muniţiei neexplodate
Modalitatea de procesare a unui caz:
 
un cetăţean apelează 112 pentru a semnala o urgenţă
sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul
se determină numele şi adresa abonatului postului telefonic prin cautare automată în baza de date (la fel se procedează şi în ţările Uniunii Europene, S.U.A. şi Canada, fiind o masură necesară pentru aflarea veridicităţii apelului)
operatorul cere apelantului date despre natura cazului
se transmit toate datele la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului (această operaţiune se realizează în 2-3 secunde)
dispecerii stabilesc rapid mijloacele de intervenţie care participă la soluţionarea cazului, având la dispoziţie aplicaţia AVL (Localizare Automată a Vehiculelor)
pe harta din fiecare dispecerat se afisează conexiunea caz - mijloace de intervenţie
dacă este nevoie de intervenţia tuturor agenţiilor, datele cazului le sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.

Prin 112 există o singură cale de comunicare ce activeaza simultan toate serviciile implicate în rezolvarea urgenţelor. Utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane implicate în rezolvarea urgenţelor micşoreaza considerabil timpul de intervenţie
 
Dacă sunaţi la 112 trebuie să anunţaţi:
 
ce urgenţă aveţi
locul evenimentului
unde vă aflaţi
de la ce număr de telefon sunaţi
cum vă numiţi

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legatură cu agenţia de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările; nu închideţi până când nu vi se spune.
 
Apelarea numarului 112 este gratuită şi reprezintă o cale rapida de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (Poliţie, Pompieri, Ambulanţa,Jandarmerie) în timpul unei situaţii de urgenţă. 112 este număr comun in Uniunea Europeană. Sistemul 112 funcţionează la nivelul intregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.
 
Dispeceratele 112 funcţionează în fiecare reşedinţă de judeţ. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenta 112 este compus din profesionişti care răspund la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi ca sa asiste apelanţii în cazuri de urgenţă şi sa-i ajute în cel mai scurt timp posibil. În baza legii, confidenţialitatea în legatură cu datele celor care apelează 112 sau referitoare la urgenţele pentru care s-a sunat este o obligaţie a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) şi a personalului său. Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează 10 ani.
 
Aflarea automată a numărului şi locaţiei urgenţelor permite identificarea apelurilor false şi/sau injurioase. Apelarea abuzivă sau falsă a Numărului Unic de Urgenţă 112 este contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 la 500 de lei. Cei care sună şi anunță amplasarea unui dispozitiv exploziv intra sub incidenţa legii penale şi pot fi acuzaţi de terorism sau tentativă de terorism. Pentru astfel de fapte legea prevede inchisoare de la 3 la 10 ani, potrivit 112.ro.
 
Numărul unic de apel 112 a intrat în funcțiune în România în luna martie 2005. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este autoritatea competentă să instaleze, să opereze, să întreţină şi să menţină, la nivelul cerinţelor, sistemul 112.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii