Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:07 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Boris Parpală, director al Direcţiei pentru Agricultură a județului Constanţa, reținut de DNA

ro

27 Apr, 2015 15:12 2403 Marime text
Boris_Parpala_1.jpg
 
Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Constanța au dispus punerea în mișcarea a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând de la data de  27.04.2015, a inculpatului PARPALĂ BORIS, director al Direcţiei pentru Agricultură a județului Constanţa, la data faptelor,  cu privire la săvârşirea infracțiunilor de:
 
- efectuare de operaţiuni financiare, ca acte de comerţ, incompatibile cu funcţia, atribuţia sau însărcinarea pe care o îndeplineşte o persoană ori încheierea de tranzacţii financiare, utilizând informaţiile obţinute în virtutea funcţiei, atribuţiei sau însărcinării sale, în formă continuată(25 acte materiale),
- folosire a influenței de către o persoană care deține o funcție de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, în formă continuată(24 acte materiale),
- evaziune fiscală, în forma evidenţierii, în actele contabile sau în alte documente legale, a cheltuielilor care nu au la bază operaţiuni reale ori evidenţierea altor operaţiuni fictive,
- spălare de bani,
- transmiterea fictivă a părţilor sociale ori a acţiunilor deţinute într-o societate comercială, în scopul săvârşirii unei infracţiuni sau al sustragerii de la urmărirea penală ori în scopul îngreunării acesteia.
 
         În perioada 12 martie 2012 – 20 iunie 2014, inculpatul Parpală Boris,
ca urmare a influenței și autorității conferite de funcțiile pe care le-a deținut în cadrul Consiliului Județean Constanța și în cadrul Direcției pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Județului Constanța,  în baza unor oferte realizate de acesta, a determinat reprezentanții a 24 de primării de pe raza județului să încheie cu o firmă pe care o administra, contracte de prestări ale unor servicii inutile și nesolicitate de acestea (elaborarea strategiei de dezvoltare locală a comunei, consultanţă în elaborarea documentaţiei  de finanţare a unor proiecte, etc.), a emis facturi în numele societății respective și a încasat diverse sume de bani pentru serviciile prestate.
De asemenea, la data de 09 septembrie 2013, acţionând în calitate de administrator al societăţii respective, inculpatul Parpală Boris a încheiat în un contract de vânzare cumpărare, a recepţionat şi a plătit marfa cumpărată de firma respectivă.
În perioada de 01 ianuarie 2012 – 03 aprilie 2015, inculpatul Parpală Boris, în calitate de administrator de drept și ulterior de fapt al unei societăți comerciale, a înregistrat în contabilitatea acesteia operaţiuni fictive şi cheltuieli nereale, diminuând astfel baza impozabilă, cu efectul prejudicierii bugetului de stat.
În cursul anului 2013, inculpatul, împreună cu firma respectivă, a investit o parte din sumele obținute ca urmare a contractelor încheiate cu cele 24 de unități administrativ teritoriale, menționate mai sus, pentru concesionarea unui teren în județul Constanța, înființarea unei livezi și edificarea unei construcții pe terenul respectiv, ascunzând astfel originea ilicită a sumelor respective.
La data de 06 februarie 2014, inculpatul Parpală Boris a transmis în mod fictiv părțile sociale deținute la firma respectivă către o persoană, deși ulterior acestui moment a continuat să beneficieze de activitatea societății și a continuat să efectueze operațiuni comerciale în numele acesteia, cu scopul îngreunării urmăririi penale.
 
În cauză, procurorii au beneficiat de sprijinul ofițerilor de poliție din cadrul I.P.J. Constanţa şi Serviciului de Operaţiuni Speciale Constanţa.
 
Inculpatului Parpală Boris i s-au adus la cunoştinţă calitatea procesuală şi acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 309, urmând să fie prezentat la data de 28 aprilie 2015, Tribunalului Constanța cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
 
Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii