Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:05 20 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ANCOM Crește numărul reclamațiilor privind calitatea serviciilor de comunicații

ro

10 Feb, 2015 19:58 1126 Marime text
Pe parcursul anului 2014 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit 1.684 de plângeri de la utilizatorii de comunicații, cu 46% mai mult față de anul 2013. Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanță cu operatorii, în timp ce nemulțumirile legate de calitatea serviciilor de comunicații s-au dublat comparativ cu anul 2013.
 
Și în anul 2014 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice – 45% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizări privind derularea relației contractuale. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.
 
Calitatea serviciilor de comunicații electronice este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizările primite de Autoritate în anul 2014 cu privire la acest subiect fiind de peste două ori mai numeroase decât cele primite în anul 2013. Cele mai multe astfel de reclamații se referă la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobilă și internet mobil, în special în interiorul clădirilor, precum și la faptul că viteza reală de transfer al datelor este semnificativ mai mică decât viteza maximă promovată de furnizori în ofertele lor.
 
În ceea ce privește semnalul de telefonie mobilă, Autoritatea realizează periodic controale pentru a verifica respectarea obligațiilor minime impuse operatorilor prin licențe, însă aceste obligații se referă la acoperirea cu servicii mobile pentru anumite procente din teritoriul național. Totodată, calitatea acestor servicii este influențată de multipli factori externi, precum condițiile meteorologice sau de relief, structurile construcțiilor, congestia rețelelor.
 
 
Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2014 se referă la portarea numerelor (12%), neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (10%), probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor (7%), precum și calitatea serviciilor poștale (5%).
 
Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2014 se referă la serviciile de telefonie mobilă (39% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și telefonie fixă (8%).
 
Datele ANCOM centralizate pentru anul 2014 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (18%), Cosmote RMT (15%), Vodafone România (13%), Orange România (12%) și Romtelecom (12%).
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii