Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:27 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Adevarul.ro Oamenii lui Mazăre din Portul Constanţa, prinşi la colţ într-un contract penal

ro

24 Jul, 2013 04:31 3860 Marime text
Un raport al Corpului de Control din Ministerul Transporturilor semnalează modificări ilegale, operate de conducerea Portului Constanţa, într-un contract de 117 milioane de euro. Portul este condus de şeful PSD Constanţa, fost profesor al primarului Radu Mazăre precizează în ediţia sa on line de astăzi, adevarul.ro.
Abuz în serviciu contra intereselor publice, modificări ilegale aduse unor clauze contractuale obligatorii, plata nejustificată, în avans, a unei sume echivalente cu 12,5 milioane de euro în defavoarea Companiei Naţionale Administraţia Portului Maritim (CN APM SA) Constanţa, mărirea valorii unor contracte fără respectarea prevederilor legale. Acestea sunt câteva concluzii la care au ajuns reprezentanţii Corpului de Control din cadrul Ministerului Transporturilor, după o inspecţie efectuată la compania portuară. Faptele amintite mai sus, consemnate, potrivit adevarul.ro, într-un raport al Corpului de Control, sunt trecute în sarcina conducerii CN APM SA, care este acuzată că a favorizat firma olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors BV, partenerul privat desemnat să construiască digul de larg al Portului în baza unui contract de 117 milioane de euro. În capul listei cu persoanele responsabile pentru deficienţele constatate de către Corpul de Control de la Transporturi apar Lucian Băluţ, director general, şi Decebal Şerban, fost director general. Cei doi sunt un fel de vedete locale în rândurile social-democraţilor: Lucian Băluţ este un fost profesor al primarului Radu Mazăre şi şeful filialei locale a PSD, iar Decebal Şerban – consilier personal al lui Valentin Preda (cel care a fost susţinut de PSD ca secretar de stat în Ministerul Transporturilor, aflat în această funcţie în februarie 2013, când s-a semnat controversatul contract), apropiat, de asemenea, al primarului de la Constanţa. Ce s-a întâmplat la Portul Constanţa? Pe scurt, după ce compania portuară a stabilit un cadru contractual cu Van Oord în vederea construirii digului de larg, anumite clauze din acel cadru au fost schimbate astfel încât firma olandeză să aibă numai de câştigat, iar statul român – numai de pierdut.
Mai multe detalii pe adevarul.ro.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii