Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:28 11 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

ACA, Ioan Fetea „Este prima dată din ultimii 50 de ani, de când asociația noastră exportă miere”

ro

11 Sep, 2016 11:08 928 Marime text
Exportul de miere din România a fost într-un blocaj în anul acesta, pe fondul importului masiv de miere din Argentina, Mexic și China și al scăderii consumului de miere în Europa, unde, oricum, România se află la coada clasamentului, susține președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACA), Ioan Fetea, informează Agerpres.

„Este prima dată din ultimii 50 de ani, de când asociația noastră exportă miere, când am livrat sub 100 de tone de miere pe piața externă, în condițiile în care noi exportam în jur de 1.500 — 2.000 de tone de miere, anual. Avem și acum 200 de tone de miere pe stoc și ne uităm la ea, deși am băgat bani, vreo 20 de miliarde de lei vechi. Motivele sunt clare: scăderea consumului în Europa și importurile masive din China, Argentina sau Mexic. Este o ofertă imensă. Ei au o perioadă de cules de șase, opt luni pe an, în timp ce noi avem de numai două, trei luni pe an. România are în jur de 1,4 milioane de familii de albine, iar China are peste opt milioane. Statistic, ei nici nu știu câtă miere au și cât consumă, dar o dau ieftin. 2016 este primul an cu un blocaj total privind exportul de miere din România", a declarat Ioan Fetea, la Târgul Național al Mierii.

Acesta a subliniat că, la ora actuală, se așteaptă un moment prielnic pentru a putea exporta mierea de pe stoc și în alte țări, în afară de Germania, partenerul principal al României, care prelua aproape 80% din mierea românească, mai spune sursa precizată.

În privința importurilor, șeful ACA susține că România importă, anual, între 1.500 și 2.500 de tone, respectiv 15 — 20% din consumul intern de miere și ulterior se face acea cupajare, acel amestec cu o miere de calitate, iar prețurile acestor produse sunt mult sub costurile la care produc apicultorii autohtoni, în timp ce consumatorul este înșelat, pentru că nu cunoaște proveniența exactă a produsului.

Ti-a placut articolul?

Comentarii