20:19 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A fost descoperit procesul neuronal de formare a amintirilor

04 Jul, 2015 15:24 1929 Marime text

Cu puțin ajutor din partea lui Clint Eastwood, Jennifer Aniston și Josh Brolin sau cel puțin de la fotografiile acestora, oamenii de știință au reușit o nouă înțelegere a modului în care amintirile evenimentelor din fiecare zi se formează în creier, rezultatele cercetării fiind cuprinse într-un studiu publicat în revista „Neuron”, notează Reuters, potrivit Agerpres.

Cercetătorii au declarat că studiul care a implicat persoane cu electrozi implantați în creier a arătat că neuronii individuali dintr-o regiune numită lobul temporal medial joacă un rol central în formarea rapidă a acestor amintiri.

Studiul a implicat 14 persoane cu epilepsie severă. Acestea au avut implantați electrozi pentru a identifica locația în care a apărut convulsia în creierul lor. De asemenea, dispozitivele au permis cercetătorilor să indice neuronii individuali care codifică amintiri.

Subiecților le-au fost prezentate circa 100 de fotografii cu celebrități, inclusiv Halle Berry, Julia Roberts, Tiger Woods, Clint Eastwood, Jennifer Aniston și Josh Brolin fiind incluse și imagini cu Turnul Eiffel,Turnul din Pisa și Casa Albă.

Cercetătorii au identificat neuroni individuali care au reacționat la o anumită persoană, cum ar fi, de exemplu fotbalistul Brolin, dar nu și în ceea ce privește un loc, cum ar fi Turnul Eiffel, și au creat imagini compuse dintre o persoană și un loc.

Subiecților le-au fost prezentate apoi imaginile compuse iar cercetătorii au urmărit activitatea neuronilor individuali pe măsură ce pacienții procesau noile asociații între oameni și locuri. Neuronul individual care anterior a răspuns la vederea imaginii lui Brolin a început să răspundă și la vederea imaginea cu Turnul Eiffel.

„Acest studiu a mers în inima codului neuronal care stă la baza unuia dintre aspectele fundamentale ale cunoașterii umane, numită fomarea asociațiilor", a spus neurochirurgul Itzhak Fried de la Ronald Reagan UCLA Medical Center și de la Geffen School of Medicine din cadrul University of California, Los Angeles, potrivit Agerpres.

„Descoperirea uimitoare a fost că acest cod de bază este atât de explicit la nivelul neuronilor individuali din creierul uman", a adăugat Fried, subliniind că cercetătorii au putut înregistra activitatea unei „singure celule dintr-o multitudine de miliarde de neuroni din creier".

Neurologul Rodrigo Quian Quiroga de la Centre for Systems Neuroscience de la Universitatea din Leicester din Marea Britanie a declarat că rezultatele ar putea fi importante pentru ajutarea persoanelor cu boli neurologice cum este maladia Alzheimer.

Sursa: Agerpres