Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
17:51 25 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

„Este foarte trist ce se întâmplă acolo“ 88% dintre participanţii la sondaj, nemulţumiţi de activitatea Urgenţelor din Constanţa

ro

18 Jul, 2016 00:00 1392 Marime text

 
Tot mai mulţi constănţeni reclamă sistemul de sănătate: condiţiile din unităţile sanitare, atitudinea cadrelor medicale sau serviciile Unităţii de Primire Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Constanţa. Cotidianul ZIUA de Constanţa a publicat, în mai multe ediţii, articole în care prezenta nemulţumirile constănţenilor ce s-au confruntat cu probleme din sistemul public de sănătate.
 
În acest context, cotidianul ZIUA de Constanţa a lansat, pe data de 11 iulie, sondajul de opinie cu întrebarea: „Sunteţi mulţumiţi de activitatea Unităţii de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean Constanţa?“
 
La sondaj au participat 644 de persoane. Dintre acestea, 88% sunt nemulţumite de activitatea Unităţii de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean Constanţa, în timp ce 12% se declară mulţumite.


 
Mai mult, cititorii au ţinut să ne împărtăşească şi părerile lor, pe care le prezentăm mai jos:
 
„La Urgenţă am stat de la 9 seara până la 9 dimineaţa, când a şi internat-o pe bunica mea. De la 5 dimineaţa au tras de timp ca să vină schimbul de tură. Este foarte trist ce se întâmplă acolo. Am întâlnit la Urgenţe şi pe secţia unde a fost internată bunica mea oameni care nu au acceptat bani şi mi-au oferit detalii despre starea ei. Am dat peste infirmiere şi asistente care nu dădeau doi bani pe bolnavi şi nu ştiu ce caută acolo. Să lase alţi oamenii care îşi iubesc meseria şi o fac cum trebuie.
 
Din păcate, bunica mea a murit duminică şi nu am putut să o scoatem de la morgă, deoarece nu era niciun medic specialist pe secţia ei care să îmi dea semnătură. Erau doar medici rezidenţi, care nu aveau drept de semnătură. Ăsta e sistemul cu care ne confruntăm, din păcate“, ne-a scris Stere.
 
„În primul rând, «felicitări» moderatorilor care ştiu să accepte doar comentarii în care oamenii se plâng. Este al treilea comentariu pe care îl las! Dacă şi pe asta îl ştergeţi, puteţi să staţi aşa cum sunteţi. În al doilea rând, dacă la Urgenţă ar ajunge cei care chiar au nevoie de Urgenţă, poate nu ar mai fi situaţia de acum. Dar atâta timp cât la Urgenţă vin şi persoane care se prezintă pentru o banală durere de cap sau pentru o diaree, nu ştiu ce aşteptaţi. Vreţi să fiţi trataţi ca afară, plătiţi ca afară şi începeţi să vă comportaţi ca afară. Dar atât timp cât în spital sunt internaţi bolnavi care sunt pe moarte doar pentru a nu muri acasă, că nu are nimeni timp să stea cu bătrânul/bătrâna, nu ştiu de ce vă plângeţi. Începeţi să acţionaţi şi o sa vedeţi şi schimbări.
 
În schimb, sondajele nu reflectă decât o parte a problemei. Sunt curios de ce domnul/doamna care a propus sondajul nu a mers o zi în Urgenţă să vorbească cu personalul de acolo şi sa întrebe daca sunt de acord oamenii cu modul în care este tratat personalul din Urgenţă“, a comentat Mihai.
 
„Nu sunt mulţumită deloc. Stai cu orele acolo, şi nu puţine ore“, susţine Alina.
 
„Am ajuns cu tatăl meu la Urgenţă la ora 18.39 şi a fost internat a doua zi, la ora 5.30. Deşi în stare foarte gravă şi cu anemie, neputându-se deplasa la grupul sanitar. Am fost îndepărtat în repetate rânduri de oamenii de la firma de paza de lângă bolnav, în condiţiile în care personalul medical îmi dădea acceptul de a fi însoţitor, numărul infirmierelor fiind insuficient (două), raportat la numărul de bolnavi. Haos total! Cum se poate numi serviciu de urgenţă având în vedere faptul că un bolnav stă, în medie, cam o oră şi jumătate să fie preluat şi ore întregi până să ajungă «pe etaj»?! Nu pot spune a cui e vina, dar în niciun caz nu cred că oamenii care vin acolo o fac din plăcere şi nu cred că este uman să fie ţinuţi în faţa ghişeului de primiri urgenţe precum vitele în staul“, ne-a semnalat „un om de bun-simţ“.
 
„Constat cu tristeţe că ştim doar să criticăm. Părerea mea e că nu avem suficiente spitale sau unităţi de primiri urgenţe. Respect pentru cei ce lucrează în Urgenţe la Spitalul Judeţean“, ne-a scris „cineva“.
 
„Am ajuns cu tatăl meu în urgenţă cu dureri puternice în piept, deoarece făcuse un infarct. Trec peste partea că personalul medical l-a lăsat să zacă în agonie cu dureri vreo 30-40 de minute. Nici nu l-au diagnosticat corect. Tânărul cardiolog din urgenţă a zis că nu are nimic la inimă şi ceilalţi au zis că are abdomen acut. În fine, am stat în Urgenţă de la ora 18 pana la 5.00 dimineaţa, deoarece se certau medicul cardiolog cu medicul de la boli interne pentru că nu voiau să-l interneze niciunul pe secţia unde îşi desfăşurau activitatea. Bine că au pază, care să te dea afară să nu vezi incompetenţa, nesimţirea şi necinstea celor din Spitalul Judeţean“, ne-a destăinuit „un cititor“.
 
„Mai bine mori cu zile decât să te îmbolnăveşti de nervi că nu te bagă nimeni în seamă. Ai pile şi bani, te bagă în faţă, dacă nu ai, stai la rând. Şi mai vin şi îşi fac şi analize gratuit, chiar dacă nu e o urgenţă“, susţine „un constănţean“.
 
„Am ajuns la Urgenţa Spitalului Judeţean cu o criză puternică de astm bronşic, respiram doar 10%, şi după două ore de aşteptat, mi s-a spus că eu nu reprezint o urgenţă şi dacă vreau să aştept e bine, dacă nu, pot să plec. Am mai ajuns odată acolo, cu o urticarie pe tot corpul. Mai aveam puţin şi intram în şoc anafilactic. Şi la fel mi s-a spus, că nu prezint o urgenţă. Nu este admisibil aşa ceva!“, ne-a scris Rodica.
 
„În primul rând, doamnele de la Primiri Urgenţe au o viteză şi o răbdare de îţi vine să fugi. În al doilea rând, chiar dacă ai venit cu ambulanţa, nu te bagă nimeni în seamă. Trebuie să fii nesimţit şi să te cerţi cu ele că leşini în faţa uşii. În al treilea rând, parcă nu sunt doctori, nu ştiu cum să consulte un pacient, pun o grămadă de întrebări care nu au nici o legătura cu pacientul. Şi, nu în ultimul rând, se învârt una după alta şi pierd timpul şi viaţa pacientului“, susţine Monica.
 
„Categoric NU. Am ajuns cu ambulanţa şi am înnebunit aşteptând pe targă“, ne-a scris Vasilica Flp.
 
„Păi sunteţi nemulţumiţi pentru că UPU joacă şi rol de medicină de familie, de farmacie, chiar şi de loc pentru socializare pentru unii care se simt singuri acasă. De aia se numeşte Urgenţă, pentru a trata afecţiunile ce pun în pericol viaţa, dar acest amănunt esenţial nu prea îl pricepe lumea. Că dacă ar pricepe, Urgenţa ar fi mai lejeră, am sta la cozi mai puţin. Am văzut oameni care veneau pentru nişte afecţiuni ce puteau fi văzute ori la medicul de familie, ori la farmacie. Aici mă refer la o tensiune crescută, unii veneau pentru că-i durea stomacul, alţii veneau că îi dor picioarele, adică astea nu sunt cazuri de urgenţă. Să fim serioşi, dacă ar exista şi nişte creier din partea omului, vă spun că lucrurile ar sta altfel. Dar e mai uşor să acuzi decât să rezolvi“, a comentat Yener Suliman.
 
„Perfect adevărat, dar sunt şi rotiţe care nu funcţionează cum trebuie“, susţine Vasilica Flp.
 
„Nu sunt, dar nu am ce face. Trebuie să ajung acolo. Prin 2011 am avut o entorsă la piciorul stâng. Am plecat la Urgenţă la ora 14.00 şi m-am întors acasă la ora 19.00“, ne-a semnalat Ligia Dumitru-Divia.
 
„Eu am mers la 8 dimineaţa şi am plecat la ora 20, cu niciun diagnostic şi cu aceleaşi dureri, pentru care medicul mi-a recomandat să merg la particular“, susţine Valentina Huma.
 
„Nuuuuu! Am venit la Urgenţă cu salvarea şi am stat opt ore şi nu m-au băgat în seamă!!! După atâtea ore de stat, mi-am revenit un pic şi nu am mai suportat şi am plecat numai eu ştiu cum!!“, ne-a semnalat Lacme Dumitrescu.
 
„Nu! Mori cu zile cu tot cu şpagă“, spune Georgeta Rusu.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii