Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:22 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

vinul.ro “Less is more” la Vinul.Ro. Nou logo și layout de Serhan Harun Curti

ro

09 Nov, 2015 00:00 8671 Marime text


După cum probabil cititorii noștri fideli au remarcat, începând de astăzi revista noastră arată altfel. După aproape opt ani de existență – și trei facelift-uri –  am considerat de datoria noastră să venim în întâmpinarea publicului – în special cel tânăr – în haine noi, mai adecvate vremurilor pe care le trăim și evenimentelor pe care le organizăm. Nu am ajuns încă la o formă definitivă nici măcar pentru această etapă, ci este un proces de înnoire care va continua și în lunile viitoare, atât la nivel vizual cât și de conținut. “Pilot al schimbării” este Serhan Harun Curti, un designer din generația nouă, pe care avem plăcerea să-l prezentăm în continuare.

– Serhan, în primul rând ce vrea să reprezinte noul logo, noile caractere de literă pentru paginile de interior și noua aranjare în pagină pe care le-ai gândit pentru noi?

– Inițial, ceea ce am avut în cap pentru o revistă de vinuri era un design mult mai clasic, care ar reprezenta vinul. Vedeam litere foarte subțiri și clasice, folosite în general de brandurile de vin și revistele de modă. Eu aveam o viziune clară: o băutură rafinată, îndrăgită și de bărbați și de femei. Însă, după o întâlnire productivă (cu semnatarul acestui interviu – nr), ne-am decis să ne abatem de la clasic și să mergem pe ceva mai modern, care ar avea un look mai contemporan și o însemnătate de “luxos” (nu neapărat vin). Layout-ul a venit de la sine, singura idee cu care am pornit a fost folosirea unui font “sans serif” (fără “talpă de sprijin” a literei – nr), pentru a continua pe ideea de modern. Și, evident, am ținut cont de conținut, pentru o mai bună așezare în pagină. Totul este bazat pe minimalism și pe ideea de „less is more”.

– De unde te-ai inspirat și de ce? Noul design se încadrează în vreo tendință? Dacă da, care ar fi aceasta și de ce ai ales-o?

– Nu am avut un singur punct de inspirație, dar în faza de „research” pentru rebranding m-au impresionat foarte tare logourile de la “Fabric magazine” și “Boat magazine”. Am văzut aceste litere foarte largi și niște siluete foarte interesante ale lor și am zis că acest stil s-ar potrivi excelent. Din acel moment, aveam viziunea noului brand și știam cum o să arate. Părerea mea e că tendințele în design, în ziua de astăzi, sunt foarte largi, există extrem de multe stiluri de a crea ceva bun, și un număr nelimitat de metode. Nu cred că fața acestei reviste este chiar de hipsteri, eu nu aș merge chiar atât de departe, deși nu m-aș supăra dacă cineva ar zice asta. Pentru mine, e „o gură de aer curat” pentru editorialele din România și este un gen de proiect la care am vrut să lucrez de ceva vreme.

– După mai mult de 7 ani și jumătate de la prima apariție, cu același logo, care crezi că va fi impactul acestei schimbări asupra celor care deja se obișnuiseră cu acest nume? Dar asupra celor care vor lua contact în viitor pentru prima oară cu brandul?



– A venit vremea schimbării, ca să zic așa… nu?!? Evident, îmi doresc să avem un impact pozitiv și sper să producă cititorilor o senzație placută. Pentru mine – și îmi plac la nebunie editorialele (revistele “de conținut” – nr), o revistă bună este aceea pe care, după ce o răsfoiești, vrei neapărat să o iei cu tine acasă, pentru că vrei să te mai uiți o dată în ea. Cei care cunosc deja revista cred că vor reuși să o recunoască, pentru că am ținut neapărat să păstrez identitatea brandului. Am ținut cu dinții să folosesc tot numele „vinul.ro”, pentru a continua tradiția, și nu am vrut să fie o schimbare radicală de imagine.

– De unde vii și ce altceva mai faci în design, în afară de noua față a revistei noatre? Unde te mai pot găsi cei cărora le-a plăcut noua față a Vinul.Ro?

– Eu sunt din Constanța și anul acesta am terminat Graphic Design la Coventry University, Marea Britanie. Momentan, lucrez ca freelancer pentru clienți din mai toate industriile, cu proiecte la fel de diverse: branding, editorial design, web design, animație, retouching etc. Sunt foarte ușor de găsit, site-ul meu este www.serhanharuncurti.com, unde pot fi văzute ultimele mele proiecte și datele de contact. Pe lângă asta, sunt cam pe toate rețelele de socializare posibile și în altele, încă neinventate.

– Bei vin? Dacă da, de care și de ce?

– Nu pot să zic că nu sunt consumator, dar nu mă pricep la vin la nivelul celor care citesc acest articol, și nici nu vreau să mă dau deștept alegând vreun vin care să îi facă pe unii să rupă foaia.

Cum ti se pare?

Sursa: vinul.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii